Перевал ПІМ Центральний (1Б)

Перевал ПІМ центральний (1Б,1925 м)

1) Характеристика

РайонХребет, при необхідності альтернативні назвиЯкі ущелини з'єднуєНазва (рекомендована), при необхідності, що означаєВисотаКатегорія складності
МіжсезонняЗимаЛіто
Українські КарпатиПІМ, гори Піп - Іван, Мармароськийполонина Струмки та ущ. стр. КваснийПІМ центральний (Піп Іван Мармароський)1925 мн/к

2) Джерело відомостей:
- Звіт про похід 2 к.с. під керівництвом Клипача О. М, маршрутна книжка ?15/08, http://www.krokus.org.ua/2ks.pdf
- http://krokus.org.ua/maps/pim-tsentralnyj.php

3) Дані про першопроходження перевалу: Відсутні

4) Розташування:

Знаходиться між вершинами 1937.7 та 1936.2 (Піп Іван північна та Піп Іван головна)

Карта розташування та проходження перевалу
Рис. 1. Карта розташування та проходження перевалу

5) Можливі і рекомендовані місця для ночівлі:

з боку стр. Білий - пол. Струмки,
з боку стр. Квасний - під перевальним цирком або на пол. Квасний.

6) GPS - координати основних точок у форматі WGS - 84

Місце ночівлі на пол. Струмки47° 55' 29.96" N 24° 18' 06.95" E
Точка початку спуску з перевалу47° 55' 32.36" N 24° 19' 30.52" E

7) Необхідне спеціальне спорядження на групу:
- Групове:
мотузка 50 м (10 мм) - 3 шт.
сніговий якір - 2 шт.
лавинні лопати - 2 шт.
- Індивідуальне:
страхувальна система - 1 шт.
льодоруб - 1 шт.
каска з самостраховкою - 1 шт.
спусковий \ страхувальний пристрій - 1 шт.
прусик - 2 шт.
кішки - 1 пара.
лавинна стрічка

8) Вимоги до організації руху й страховки

При підйомі на перевал необхідне використання льодорубів для самостраховки, можливе також використання кішок (якщо є наст). Спуск вимагає перильної страховки.

9) Умови, за яких проходження ускладнюється:

Туман, зафірнованість снігу, наявність льоду, велика кількість снігу.

10) Відомості про проходження перевалу групою:

1. Загальний час проходження:7:20 год, (від пол. Струмки до стр. Квасний).
2. Витрачено часу на підйом:2:20 год, перепад висот близько 480 м
3. Витрачено часу на спуск:3:00 год (час спуску до перевального цирку) 4. Рухались з одночасною страховкою:0 год.
5. Рухались з перильною страховкою:3:00 год.
6. Організовано пунктів страховки:2.
7. Перевал пройдено у поході 2 к.с.:26 квітня 2010 р.
8. Метеоумови при проходженні перевалу: змінна хмарність; температура: +3 - +7 ºС, вітер 10 - 15 м/сек.
9. Керівник проходження: Єрьомін Євген Олександрович
10. Маршрутна книжка: ? 8/2010.
11. МКК: МКК турклубу "Глобус"

11) Характеристики підйому та спуску по ділянкам.

Ділянка шляхуЧас проходження (год, хв)Максимальна Крутизна (град)РельєфОпис
пол. Струмки - сідловина перевалу ПІМ центральний2.2030 - 35Сніжник, ґрунт з жерепомРух до сідловини хребта щільною групою з самостраховкою льодорубом
сідловина перевалу ПІМ центральний - перевальний цирк3.0090СніжникПерильна страховка

12) Опис проходження

Скріншот розташування перевалу з програми Google Earth
Скріншот розташування перевалу з програми Google Earth
Скріншот проходження перевалу з програми Google Earth
Скріншот проходження перевалу з програми Google Earth

Звечора 4 учасники включаючи керівника сходили в розвідку. Було вибране та очищене місце спуску, а також протроплено \ вибито сходи для завтрашнього проходу.

Вставши в 2.30 збираємось, одягаємо системи та у темряві починаємо рух до перевалу. Сніг за ніч змерзся і іти по вчорашніх слідах доволі легко. За перехід підходимо під хребет, далі піднімаємось до сідловини біля в.1774.7, і прямуємо хребтом до вершини ПІМ головної. Фотографуємось, ідемо до заздалегідь розчищеної площадки. Забиваємо снігові якоря та починаємо спуск.

Перша частина доволі складна - дюльфер через нависаючий карниз. Друга мотузка проходить по схилу 40 - 45 градусів. Друга станція організована на двох льодорубах. Останній дюльферяє на льодорубному хресті, забитому заздалегідь. Друга мотузка не доходила до кінця схилу метрів 30, але було вирішено не вішати 3 мотузку за браком часу та тими факторами, що схил ставав менш крутим і в кінці схилу не було ніяких небезпечних факторів, які могли спричинити травму учасника при падінні (скелі тощо).

13) Альтернативні способи проходження:

Можливе проходження перевалу трохи ближче до вершини, через скельні виходи (Клипач О. М, маршрутна книжка - 15/08, http://www.krokus.org.ua/2ks.pdf). Фото 12.

14) Інформація для проходження у протилежному напрямку (на підйом):

Комплектація групового, особистого спорядження та маршрут проходження залишаються без змін.

Також обов'язково вішати першу мотузку на початку підйому, якою можна знехтувати на спуску.

Доцільне планування маршруту, щоб зробити передостанню станцію якомога найближче до снігового карнизу.

15) Рекомендації щодо проходження:

Перевал потрібно проходити у першій половині дня, по можливості почати спуск до сходу сонця щоб уникнути можливості обвалу снігових карнизів або сходу лавини.

Вибирати місце спуску по силам групи, так як наведений другий можливий варіант спуску явно небезпечніше пройденого.

16) Картографічний матеріал:

Карти Генштабу 1:100 000 Квадрат L - 35 - 1
Карпати. Рахівський район 1:75 000, "Картографія", (рекомендована)

17) Прізвище автора опису:

Якименко П. А.

Фотографії проходження:

Вигляд підйому з полонини Струмки
Фото 1. Вигляд підйому з полонини Струмки
Підйом на хребет. Розвідка
Фото 2. Підйом на хребет. Розвідка.
Вихід на хребет біля в.1774,7 м
Фото 3. Вихід на хребет біля в.1774,7 м
Рух до вершини Піп Іван та перевалу.
Фото 4. Рух до вершини Піп Іван та перевалу.
Група на в.1937.7 м (Піп Іван головна)
Фото 5. Група на в.1937.7 м (Піп Іван головна)
Між центральною і північною вершинами ПІМ. Десь тут наш перевал
Фото 6. Між центральною і північною вершинами ПІМ. Десь тут наш перевал
Вигляд перевалу з перевального цирку
Фото 7. Вигляд перевалу з перевального цирку
Схема спуску.
Фото 8. Схема спуску.
Перша мотузка. Сніговий нависаючий карниз
Фото 9. Перша мотузка. Сніговий нависаючий карниз.
Друга станція на двох льодорубах.
Фото 10. Друга станція на двох льодорубах.
Перевальний цирк з сідловини перевалу. Подальший напрямок руху.
Фото 11. Перевальний цирк з сідловини перевалу. Подальший напрямок руху.
Можливий варіант спуску через скельні виходи. Спуск більш крутий.
Фото 12. Можливий варіант спуску через скельні виходи. Спуск більш крутий.
Підписатися на Коментарі для "Перевал ПІМ Центральний (1Б)"