Лекція "Нещасні випадки" 1.03

Відмітити
0

В найближчий четвер, 1.03, в клубі лекція. Нещасні випадки (НВ). Статистика, розбір типових НВ. Безпека в поході. Ведуть лекцію Олег Янчевський і Богдан Савчинський.

Початок о 19:00. Місце проведення уточнюється і буде повідомлене незабаром тут.

Відмітити
0

РозклАди такі: я постараюсь взяти 113 аудиторію в 7 корпусі. Я оцінюю ймовірність того, що це вдасться, як 70-80%. Якщо ні, то на дверях 113-7 повісимо вказівку, де нас шукати.

Отже: лекція відбудеться у 113-7.

Відмітити
0

Рекомендується для вдумливого читання:
О.З. Янчевский "Почему мы попадаем в аварии?"
і
С.И. Алимов "Несчастные случаи в горном туризме
в сезонах 1989 и 1990 годов."

Окрім цього, дуже хороша книга, хоч і дещо в стороні від теми лекції:
Лукоянов П.И. "Безопасность в лыжных походах и чрезвычайных ситуациях зимних условий". Можу дати почитати (відскановану).

Відмітити
0

Спасибо Олегу и Богдану за лекцию.
Информация от них очень хорошо смотрелась в контрасте.
Если Богдан дал академическую информацию, то лекция Олега о механизме недопущения аварий на уровне субъективного очень хорошо дополнняло.
Возможно стоило меньше уделить внимания примерам, но они были неплохими иллюстрациями отношения, которое должно быть у участников и руководителей походов.

Відмітити
0

найперше дякую за лекцію

декілька критичних зауважень що до частини Олега Янчевського(на жаль, до Богдана не встиг):
склалось враження(можливо хибне), що автор хоче охопити всі можливі помилки, а величезна кількість ситуацій і технічних прийомів, плюс рельєф, погода, група роблять цю спробу практично непосильною. Я, чесно кажучи, просто втонув у фактах і вже не в силах був робити якісь критичні висновки з них. З іншого боку, основна задача такої лекції, як мені наразі уявляється, це донести декілька життєвих фактів:
а) не існує правил на всі випадки життя
б) не існує догм у виконанні правил
в) потрібна постійна уважність і тверезий аналіз
Якщо до а) та б) я якось потихеньку дійшов. То дуже актуальним є питання як виховати, витренувати ту саму уважність і тверезий аналіз???(без яких а+б можуть перетворитись на інстурмент самогубства)
Просто по собі помічаю, що досить часто те, що тут видається не дуже логічним і інколи небезпечним, у втомленому стані просто не відфільтровуєтся, не критикується мозком. А інколи просто не знаєш, що твої дії є небезпечними(як з прикладом про групу, яку накрила лавина при спускові з перевалу, навіть при тому що керівник попередньо розвідав схил).
Щодо технічних подробиць, мені здається, що більш детальну увагу їм потрібно приділяти на конкретних лекціях\практиках присвячених цим темам(бо лавини, переправи, страховки дуже об'ємні теми самі по собі).

p.s.
з іншого боку, лекція провокує до перелопачування літератури про існуючі випадки, тому ще раз дякую

Відмітити
0

Спасибі за зауваження. Якщо дійсно лекція провокує копирсатіся в літературі - значить була не без користі. Безумовно, я як раз і ставив на меті донести до слухачів ці декілька життевих правил. Але якщо їх давати без прикладів, без емоцій - не сприметься воно як слід.
Хотілось довести до керівників, щоб не довіряли сліпо чужим описам - тільки своїм очам.
Щоб перед тим як порівнювати данні з чужих звітів - уважно придивитися до їх фізичних й технічних данних.
А що до стану прийняття правильних рішень - це часто стан психологічного дискомфорту. З якого кожна людина підсвідомо намагається вийти. І "Я розумний?" поступово дрейфує до комфортного "Я розумний, тому що до сих пір все робилося абсолютно вірно".
Ажде включати біпери або розпустити лавшнури не так важко. Важче не довіряти самому собі.

Відмітити
0

як виховати, витренувати ту саму уважність і тверезий аналіз???

-Внимание - с детства тренировать, стишки учить, песенки, в игры развивающие играть. :)
А если серьезно.
Для анализа нужны знания, видение развития ситуации. Тренировать общедоступными способами.
А вот внимание - тут уже выработанная привычка критически оценивать. Да, тебя будут называть мнительным, критиканом и пр. Но голову спасти шансов много.
И мне кажется одним из главных моментов, это убирать или видеть причины, которые толкают человека к стнадартным решениям. Как только ты видишь заангажированость мозга(а для оценки этого у себя, нужно поиметь мужество признавать ошибки), ты увидишь то к чему это может привести. Как правло, человеком управляют очень простые эмоции. И как только ты в них признаешься, становится проще.
Цепочка конечно сложная, но вполне нормально раскручивается.

Відмітити
0

kelyn написав:
А вот внимание - тут уже выработанная привычка критически оценивать. Да, тебя будут называть мнительным, критиканом и пр. Но голову спасти шансов много.
...Цепочка конечно сложная, но вполне нормально раскручивается.

А ось звернули увагу на х-Winteri, як на заправці АЗС робітникі НАПОЛЯГЛИ щоб всі звільнили салон - інструкція? Можна ж було не звільняти, що набагато зручніше. Але коли нас примущують зробити незручне чужі дяді - це одне. А коли тобі необхідно приняти непопулярне рішення між своїми - це інше. Тим більше, що ймовіність НВ дуже низька. Оце і є - та сама культура безпеки на маршруті.
Знайшли, наприклад, у напівголодному поході невідому консерву - і не скористатися нею - щоб не ставити під загрозу долю походу .

Відмітити
0

перепрошую за "невтемність". Так приємно читати диспути укр мовою!
(не вбачайте в моїх словах якогось націоналізму)

Підписатися на Коментарі для "Лекція "Нещасні випадки" 1.03"