Огляд наплечників

(всі ціни станом на 09.10.04 р.)

Глоссарій елементів наплечника, їх роль та вигода (на присутність чого треба звертати увагу при купівлі):

Клапан - верхня кришка, яка закриває доступ до внутрішнього відсіку Н. З'єднується з корпусом в точці згину за допомогою стяжкових пряжок (в зйомних моделях), а з протилежного боку - замками типу "фастекс". Переважно має кишені, іноді з прозорого поліетилену (планшетки, для документів чи карт), іноді з сітки; доступ до кишень може бути для зручності зроблений з внутрішньої і зовнішньої сторін. У великих моделях знімається (при незначному завантаженні), хоча його можна і не знімати, в просто сховати в тубус. За допомогою стяжок клапан можна піднімати в залежності від наповнення об'єму тубуса. Категорично забоняється піднімати важкі Н. за клапан - підламаються фастекси, які його закривають. Іноді вхід до кишені роблять зовнішнім, тобто з протилежного до спини носія боку. Це не завжди оправдує зручності користування. Іноді блискавки роблять двосторонніми та прошивають "вушка" - клаптики тканини, за допомогою яких зручніше відкривати/закривати кишені клапана.

Вигода: в клапанні кишені дуже вигідно вкладати речі для швидкого їх діставання (перекус, дощовик, рукавиці, шапка, карта тощо).

Тубус - розширювальний циліндр переважно з легких матеріалів (нейлон оксфорд), пришитий по колу до верхньої частини Н, ховається під клапаном. Стягується шнурівкою, яка фіксується відтак фіксатором (у більшості наплечників - це кнопка-затискач, також зустрічаються механізми-блокатори з шестернею (нові Командори, Терри Інкоґніти) і клиноподібні стопери (Капрікорни). Канал шнурка в точці в'язання іноді забезпечують додатково прошитою смужкою, яка запобігає його розпорюванню.

Вигода: за допомогою тубуса корисний об'єм Н може бути збільшений. Деякі виробники позначають корисний об'єм Н наступною формулою: 70+10. Це означає, що 10 л можуть бути отримані завдяки тубусу. Практично всі великі Н мають тубус.

 

Фастекс (FX) - пластиковий замок-самоскид, що працює за принципом автозащібання. Складається з двох частин - "батьківської" і "материнської" - елементів приймаючої і передавальної дії. Фастекс є найуразливішим елементом фурнітури Н. Їх дуже легко поламати, якщо ненароком стати ногою. Особливо часто страждають фастекси під час транспортування в пасивному режимі, найчастіше - поясний (його часто не прив'язують і він звисає "без діла"). В деяких старих наплечниках (угорський Adventurer) замість фастексів в точці закривання клапана є стяжкові пряжки. Вигода від такого виду з'єднання в частодоступному місці мінімальна. На ринку наявні вироби кількох виробників. Найбільше надійними вважаються продукти італійської Duraflex (National Molding of Europe) та шведської Nexus (на цю нарікань більше), також переважно нормальною експлуатацією можна похвалити вироби фірми Снаряжение (ТМ "Санкт-Петербург"). Решта (сумські "Восток" та сімферопольські), а також деякі власного виробництва іноземних фірм є сумнівної якості, зроблені з дешевих матеріалів і для тривалого та інтенсивного використання непридатні.

 

Вигода: оперативне блокування і доступ до рухомих частин Н.

Стяжкова пряжка - елемент закріплення спорядження за допомогою строп чи стрічок (ремінців) та фіксуючої пряжки. Активний кінець стрічки проходить подвійну в'язку з пряжці і за рахунок тертя з рифленим ребром її серцевини утримує з'єднання. Пряжок з ідеальним (тобто нульовим) коефіцієнтом тертя не існує в природі, тому з часом будь-які пряжки пускатимуть натяг. В даний момент з існуючих виробів можна зупинитися на проблемах пряжки власного в-ва польського Кампуса, яка не тримала навантаження під кутом, сімферопольська - за 2-2,5 роки нещадної цілорічної експлуатації (щомісячні авантюри по 30-40 карпатських км) зауважень немає, однак після і особливо за умов машинного прання і частих міжсезонних перепадів температури (взимку чи у високих горах) - пластик починає кришитися і ламається. Внутрішньопідвісна стяжка в-ва СПб в свіжокупленому Коммандорі - в першому для неї ж поході не витримала навантаження в 35 кг і просто розлетілась на друзки (друга, тим не менше, решту дороги в 100 км витримала достойно). Ще один приклад: на частково пошкоджених обох пряжках СПб (відламалась одна з направляючих планок, що брала на себе частину навантаження), які розміщені в точках максимального навантаження (кріплення в нижній частині силових лямок) було пройдено 130 ґорґанських кілометрів. Це виняток, але понервуватися власника змусив. Тим не менше, результати процесу старіння для пряжок СПб схожі на Сімферопольські - довше вищезазначеного терміну і режиму використання фурнітура потребує обов'язкової заміни.

 

Вигода: служить основним регулятором довжини ремінців та стяжок. Дозволяє скорочувати чи подовжувати стропи, не знімаючи Н.

Фронтальна (передня, центральна) кишеня - протилежна до спини, служить для додаткового поруч з клапаном розміщення постійно необхідних в роботі речей (одяг, посуд тощо). Крім того, позволяє більше раціонально сортувати речі для швидкого знаходження. Закривається блискавкою, переважно двосторонньою, хоча зустрічаються й одинарні, що програють в зручності. Для меншого травмування тканини кишені на початку замкового полотна з обох боків виробники вшивають клаптики тканин, які значно спрощують процес закривання/відкривання кишені (у їх відсутність доводиться хапатись за тканину кишені, яка часто щільно набита і не завжди це дозволяє) і забезпечуються двосторонніми замками-блискавками.

Бокові кишені - в багатьох моделях вони відсутні, особливо ціняться т. зв. приховані складкові кишені, тобто не виступаючі, а такі, що при відсутності речей в них спласкуються і ховаються. Особливо ціняться через нечасте монтування в таких кишенях двосторонні замки-блискавки, які позволяють набагато оперативніше відшуковувати в складках ручки замків і комфортніше працювати зі спорядженням.

Вигода: їх наявність позволяє наряду з фронтальною кишенею рівномірно і доцільно розташовувати речі залежно від призначення. Рекомендуються для розміщення склотари (особливо крихка тара убезпечується прив'язуваним збоку килимком-каріматом), консерв чи пластикових пляшок для мінеральної води великої місткості.

Бокові стяжки - теж непостійний елемент спорядження, але виключно зручний. Становлять собою розташовані поперечно до корпусу Н ременці, довжина яких регулюється стяжковими пряжками.

Вигода: позволяють виносити габаритне спорядження на зовнішній контур Н, а саме: килимки-карімати, саперні лопати, лижні палки, намети та інші речі. Також позволяє переносити некондиційні для внутрішнього транспортування речі (мокрі намети, сокири з незакритим вістрям). Стосовно каріматів, то бічні стяжки суттєво економлять корисний об'єм Н, так як запобігають розміщенню його усередині, що приводить за рахунок невідворотних складок до його зменшення.

Клапанні стяжки - служать оригінально разом з відповідними пластиковоми платформами для транспортування кішок, однак позволяють також закріплювати пляшку з водою і елементи габаритного одягу для їх оперативного діставання (дощовики, светри)

Замки-блискавки - в наплечниках служать значно ефективнішим способом лінійного з'єднання матеріалів, ніж приліпки та кнопки, не кажучи про ґудзики (хоча й такі бувають). Особливо цінуються блискавки японської компанії YKK, ними комплектуються найдорожчі продукти. Переважно всі виробники забезпечують ручки "собачок" блискавок продовжувачами для зручності їх діставання з-під тканинних складок та уникання примерзання металу до шкіри в умовах низьких температур. Продовжувачі бувають у вигляді смужок з тканини (з наповнювачами чи без - Терра Інкоґніта) або шнурками з ковпачками - Коммандор. Іноді виробники додатково захищають канали замкового полотна від проникнення вологи ґумовими стрічками або щільними смужками.

Кнопки - елемент фіксації рухомих частин Н в тих місцях, де потрібна точкова форма з'єднання матеріалів. Як і фастекс, складається з материнської приймаючої і батьківської віддаючої частин. Неякісні зразки з часом втрачають здатність защібання (не тримають кріплення) або просто "з м'ясом" відриваються від поверхні матеріалу. Бувають як металеві, так і пластикові, перші, зрозуміло, надійніші. Відома якістю німецька фірма Stocko (Баск)

Вигода: дорожчий, але надійніший варіант кріплення частин спорядження (в більшості виробів канали пластин підвіски фіксуються саме кнопками, в дешевих і спрямових на полегшення ваги продукту виробах застосовуються приліпки). Однак кнопки в разі їх невдалого розміщення чи контакту з тілом власника в робочому режимі здатні завдавати травм чи натирати шкіру.

Приліпки - найдешевний елемент кріплення рухомих частин Н. Складаються з двох стрічок: м'якої приймаючої та ворсистої-дротяної передавальної. За рахунок переплетення різного типу волосин між смужками має місце фіксація потрібних частин спорядження. Відрізняється універсальністю, оскільки можуть використовуватись як в лінійному з'єднанні, так і в точковому. Дешеві продукти з часом зношуються, так як робоче волокно здатне втрачати свої властивості, однак з-поміж всіх інших розглянутих видів кріплення набагато зручніше в тих випадках, де силове навантаження непринципове.

Вигода: простий, легкий і малотравматичний спосіб фіксації елементів Н.

Компресійні стяжки - схожі на бокові, але служать для підтримання стягнутості окремих частин Н, для надання йому потрібної форми.

Вигода: позволяє "розширяти" чи "звужувати" Н залежно від обсягу навантаження. В багатьох Н нижні компресійні стяжки проходять через днище - часто така конструкція створює проблеми його власнику: іноді ці ремінці заважають пересуванню по бездоріжжю (наприклад в жерепі чи густому лісі), від постійного контакту з землею швидше стираються і забруднюються.

Компенсуючий пояс - елемент спорядження у вигляді пояса з ремінцями, які закінчуються фастексом з сучасних об'ємних і надійних матеріалів, є базовим і майже завжди обов'язковим елементом більшості великих наплечників. Бувають з кишенями.

Вигода: позволяє за рахунок додаткової фіксації Н на талії власника розвантажувати силові плечові лямки і збільшувати стійкість його закріплення при транспортуванні. Особливо потрібний при перехилянні та ненормальному пересуванні по складному рельєфу, так як допомагає зберігати рівновагу.

Петлі та стяжки для льодоруба - додаткові елементи Н у вигляді одної або двох придонних вшитих петельок та закріплюючих стяжок вище. Стяжки зйомні і можуть бути встановлені на бажаній висоті за допомогою прошитої вертикальної стрічки. Конструкція стяжок в різних моделях відрізняється: крім стяжок бувають просто ґумові зв'язки і пластикові лапки-тримачі (Duraflex). В деяких продуктах (Баск) верхня стяжка відсутня.

Вигода: дозволяють закріплювати на зовнішньому контурі Н робочі інструменти (льодоруби, айс-байлі, льодові молотки, лижні палки) таким чином, що вістря спрямоване догори і ризик травм чи пошкодження тканин при транспортуванні Н був мінімальний. Нижні петельки також можуть використовуватись для просилення і защібання в них фастекса поясу (в такому випадку ризик наступання і його пошкодження зводиться до мінімуму).

Бокові нижні кишені - переважно без замків, прошиті по верхньому краю резиновою стрічкою, розміщені переважно з обох боків днища.

Вигода: розміщення нижніх кінців лиж або закріплення невеликих резервуарів з водою.

Напоясні кишені - вшиті в тканину пояса невеликі кишеньки, переважно з замком-блискавкою. Іноді з двох боків.

Вигода: можливість швидкого доступу до частонеобхідних речей (фотоапарат, мобільний телефон, GPS, перекус); за відсутності такої доводиться експлуатувати клапанну кишеню, з якої щось дістати без знімання Н проблематично.

Нижній ("підвальний") вхід - вшитий напівколом в нижню частину Н замок-блискавка, "собачка" для зручності переважно крупних розмірів, двосторонній. Верхній край отвору прошитий ґумовою стрічкою для запобігання проникненню вологи. Якщо килимок-карімат транспортується всередині Н, ця особливість зайва.

Вигода: можливість доступу до нижнього відсіку Н; особливо це вигідно, коли він повністю завантажений або поділений за допомогою перегородки на дві камери.

Вертикальний вхід - схожий до попереднього елемент Н, за виключенням того, що блискавка вшита вертикально, вздовж корпуса Н. Зустрічається в дорогих імпортних продуктах.

Вигода: поруч з нижнім входом додатково позволяє оперативно отримати доступ до спакованих на різних рівнях речей у навантаженому Н.

Перегородка - поперечна вкладка з тканини, яка за допомогою замка-блискавки чи інших фіксаторів позволяє поділити камеру Н на два відсіки.

Вигода: можливість ізоляції гідрофобного спорядження за принципом "підводного човна" або для бажаного сортування речей.

Підвіска - система ременців та стяжок, каркасних пластин, силових плечових лямок та поясу, яка покликана забезпечити максимально зручне та ергономічне транспортування вантажів в Н. Особливу увагу слід звертати на двосторонні стяжки, які позволяють регулювати з різних боків натяг силових плечових лямок, причому на ходу; стяжки поясу, які дозволяють підганяти потрібну його довжину. Кожна солідна фірма має свою запатентовавану систему підвіски, і випадків запозичень винаходів виробниками один у одного практично не зустрічалось. Історія каркасів починається від трубчастого станка (Єрмак зокрема), на якому кріпився весь вантаж. На даний момент більшість виробників будують підвіску на основі профільованих під тіло дюралевих пластин. Грані пластин переважно заокруглюють (фабрично або напильниками вручну), інакше під навантаженням гострі канти здатні без проблем розрізати тканину свого каналу. Дехто використовує 8,5 мм трубку, а дехто взагалі - пінополіуретанову пінку чи картон. Важно, щоб пластини чи труби виймались, інакше попрати чи скласти Н для компактного переміщення не вдасться. Більшість підвісок як правило сконструйовані з перспективою регулювання висоти: іноді приліпковим, менш надійним, на думку автора, методом, решта - стяжковим з'єднанням. Кожну підвіску перед першим вживанням і перед кожним новим походом слід підігнати під власну конституцію.

Вигода: підвіска є критичноважливим елементом спорядження, її зручність є найбільш вагомим критерієм вибору продукту. Деякі імпортні виробники заявляють про можливість транспортування до 50 кг вантажів без шкоди для виробу та власника. Технічна межа навантаження вітчизняних продуктів наближається до позначки 40 кг (далі при тривалій експлуатації ламається фурнітура і рвуться шви).

Силові плечеві лямки - основний елемент підвіски, який відповідає за головне закріплення Н на корпусі власника. Від їх ергономічності та зручності залежить комфорт усієї мандрівки. Більшість виробників намагається максимально адаптувати лямки під профіль пересічного туристичного корпусу у вигляді S-подібних форм. Велику роль грають м'якість і водночас жорсткість матеріалу лямки. Перша суттєво абсорбує навантаження на плечі та ключиці, друга відповідає за збереження форми і зручність розміщення на тілі власника (в деяких випадках особливо при великих навантаженнях і використанні грудної стяжки (ліфона) - воно деформується і втрачає пом'якшуючі функції за рахунок зменшення корисної площі.

Вентиляційна дихаюча сітка (система пасивного вологовідведення) - пористий сіткоподібний матеріал, яким обшивають внутрішню поверхню підвіски, що контактує з тілом власника. Як і у випадку з підвісками, більшість виробників використовують власні напрацювання, більш-менш вдало передираючи технології одне в одного. Виробники намагаються закрутити голову перспективного покупця різноманіттям абревіатур (ABS, AirMesh, AirBack тощо), і в кожного творця Н є свій набір символів для позначення власної неповторності, хоча принцип і структура схожі.

Вигода: в теплу пору року деяким чином запобігає надмірному потовиділенню в районі безпосереднього прилягання контактуючих поверхонь матеріалу і тіла власника та сприяє його (матеріалу) швидшому за рахунок великої кількості отворів висиханню. З часом і особливо з "жовтих" матеріалів сітка зминається і ефективність вологовідведення зменшується, а за 2-3 роки - навіть рветься.

Ґумові шнурки-сітки - перехресно переплетений переважно зверху клапана, замість чи над фронтальною кишенею ґумовий шнурок.

Вигода: оперативне закріплення і діставання постійнопотрібних і середньовеликих речей (пляшки з водою, одяг, карти)

Світловідбиваюча плівка - смужки світлорефлективної дії, розташовані на фронтальній частині Н. Як виробник ціниться фірма 3М.

Вигода: безпека пересування по автомагістралях.

Грудня стяжка ("ліфон") - додаткова на рівні грудей стяжка з найменшим фастексом. Дещо делікатна: навіть автентична нексусівська ламалась після 5 днів під навантаженням 35>25 кг. Крім того, відверто малий замка розмір має здатність підвищеного натирання шкіри на відповідній ділянці грудної клітки. Деякі виробники ставлять більший фастекс (він надійніший і за рахунок більшої площі менше натирає). Однак це скорше виняток ніж правило. На тріснутій коробці материнської частини маленького нексусівського фастекса вдалося пройти 130 ґорґанських км без помітних незручностей в експлутації.

Вигода: додаткове розвантаження силових плечових лямок.

Петлі під руки - практично всі виробники забезпечують зовнішню сторону силових лямок напівкільцями не завжди відомого для них призначення. В Адвенчурівських Н за ці кільця карабінчиками зачіпляються комплектні петельки під руки. В продажі окремо їх виявити досі не вдається.

Вигода: від довгоденного тиску силових лямок на плечі - останні періодично зводять судоми і затерпання. Грудна стяжка і пояс вже не такі ефективні, як у перші дні. Руки в режимі пересування постійно холітаються без діла і просяться десь їх прилаштувати, потрапляючи часто під лямки (так терпнуть і синіють пальці). Петлі під руки вирішують обидві проблеми: задіяні руки тепер відтягують власною вагою силові лямки і зменшують навантаження на плечі та ключиці.

Матеріали Н:

Cordura™ від DuPont ® - ця дорога і надійна тканина є базовою для пошиття Н. Лише найдорожчі і найвідоміші вироби комплектуються оригінальним матеріалом; переважно використовується азіатський неліцензований сурогат або хімічні експерименти конкурентів під власними і часто хитроспівзвучними з оригіналом назвами (типу Duront або Endura). За щільністю залежно від скупості в'єтнамських кустарників і фантазії їх євроколег-виобників Н поділяється на 500, 600, 750 і аж до 1000. Останнім часом більшість виробників відмовляються від важкого і дорожчого 1000 матеріалу у цілокорпусному виконанні і залишають його лише в найбільш відповідальних поверхнях продукту (днище наприклад). В решті ставиться 600. Часто в описанні коло цифри додається буква "D" - це не означає нічого кращого від просто цифри, а лише вказує одиницю виміру щільності - Denie або пояснює цифру (Density або щільність). Справжні матеріали від DuPont завжди комплектуються не тільки етикеткою-ярличком, але й вшитою в розріз шва відповідного матеріалу тканинною, шкіряною або пластиковою біркою. Цим грішать деякі вітчизняні (Капрікорн) і закордонні (High Peak) виробники Н, ставлячи "жовтий" матеріал і видаючи його за справжній, мало того через це несправедливо скаче ціна.

PU (polyurethane) - позначення обробки відповідної тканини поліуретановим напиленням. На даний час практично всі продукти на ринку випускаються з обробкою, іноді навіть у кілька шарів (Кампус це вказує як 4хС). Чим більше шарів - тим довше тримається обробка і менше промокає тканина, і тим повільніше осипається під дією низьких температур та прання. Наявність обробки виявляється завдяки характерному склянистому забарвленню з внутрішнього боку матеріалу.

Вигода: необроблена кордура сама по собі, що би там не говорили її виробники, є водопроникна. Перші краплини скотяться, але калюжа (для прикладу), зібрана в складці, вже промочить волокно і успішно протече з протилежного боку. Оброблена тканина не протікає, але намокає зверху. Вода буде стікати, не промочуючи волокно, але при тривалій дії води поверхня все одно намокне. Така проблема була в Н в-ва Коммандор ранніх необроблених моделей. Зокрема після кількагодинного дощу старий Караван 90 став мокрий і пропустив частину вологи всередину, в той час як нова Шерпа 100 була лише поверхнево волога і набагато швидше висохла.

Cordura Ripstop™ - іноді в матеріал кордури виробник вплітає додатково зміцнюючу структуру тканини нитку зі кевларових волокон, яка з вигляду нагадує квадратовану сітку. Продавці іноді помилково диференціюють кордуру-ріпстоп як просто "ріпстопом", хоча це все одно кордура. Ріпстоп - це плетення, а не окремий матеріал (нейлон-ріпстоп тощо).

Вигода: плетення "ріпстоп" додатково запобігає розширенню пошкодженого волокна (кордура визначально має таку властивість), тобто дірка на поверхні матеріалу з "ріпстоп" полізе далі з меншою перспективою ніж без такого.

Nylon Ballistic - нейлонове волокно з додаванням ПВХ (полівінілхлор, PVC). На вигляд тканина має склянисто-матову структуру або прорезинену поверхню. Іноді вплітають додаткові нитки-арматуру.

Вигода: на відміну від звичайної обробленої кордури цей матеріал взагалі не намокає і не промокає, не набирає бруд, так як має безпорову структуру, за збереження такої ж міцності та витривалості.

ВІТЧИЗНЯНІ

Терра Інкоґніта (Київ, Україна)

A-1003

"А-1003" (Ас), тип - експедиційний, 100 л, 320 грн.

Стрічка для гумової шнурівки. Резина ненадійна. Шнурок зверху відсутній. Підвіска V2 (класична) на стяжках на відміну від V1 (на приліпках), як в Т-801. В останній система регуляції висоти обмежена приблизно на 30% (чим вище потрібно підняти - тим ненадійніше тримає приліпка). Кордура оброблена PU на вигляд совісно. Транспортувальна петля-ручка з резиновою насадкою для зручності (спереду і ззаду). Фронтальний фіксуючий ґумовий шнурок (для шолома, пляшок з водою, одягу тощо). Фірмовий ярличок "Мade in Ukraine" з можливістю вказання імені та дати придбання. Замки-блискавки Fixlock. Поперечна компресійна шлейка для тубуса. Вставка-обмежувач для нерозпорювання каналів шнурка тубуса. Іноді стирчать нитки. Готується до випуску натівський варіант наплечника 60-75 л (труба, каркас, ріпстоп). Нижні компресійні стяжки виходять ззовні днища. Поясний замок-фастекс - знімається з двох сторін. Лямки ергономічні, S-подібні. Замки-блискавки нижнього входу крупні без продовжувачів. Перегородка відсіків є, закривається блискавкою. Продовжувачі всіх замків блискавок з тканинних стрічок (раніше були з наповнювачем). Вся фурнітура - Нексус (тм). Тканина - Кордура 1000D (нефірмова). Бокові стяжки - три штуки (верхній - фастекс, дві інші - затягуючі пряжки). Стропи більш еластичні (за даними виробника - краще затягуються і краще тримають). Кишені бокові лише в А-1003. В клапані - дві кишені (внутрішня - "планшетка", для документів). Канали пластин підвіски блокуються приліпками, виймаються, зглажені (раніше - напильником), дюралюміній. Плечові лямки м'якіші від Коммандора, жорстіші по триманню форми (не скручуються при великому навантаженні, як це буває в конкурента). Клапан зйомний. Фіксатор тубуса в нових виробах - механізм-шестерня.

"Т-801" (Техно), тип штурмовий, 80 л, 305 грн.

Відмінності від 100: дві фронтальні стяжки під льодоруби і відповідні їх нижні петлі. Фронтальна кишеня, яка має всередині ще одну, яка відщібається на 180 град., а також сіточку всередині. Кишень бокових немає. Є кишеня на спинній частині наплечника для розміщення м'яких речей + компресійна стрічка. Гарантія офіційна - 3 міс, неофіційна - 12.

Коммандор (Київ, Україна)

Sherpa-100

" Sherpa 100", тип експедиційний, 100 л, 300 грн.

Нове: вся фурнітура тепер від Нексус (раніше були також СПб та Сімферополь), обробка Кордури поліуретаном (промокає тепер менше), замок поясу тепер не прошивається з обох сторін, що позволяє заміняти фастекс без перешивання, замок-фіксатор тубуса тепер не кнопка, а механізм-шестерня, в той час як світові виробники якраз роблять навпаки. Грудна стяжка іноді закоротка. Недостатня іноді мінімальна довжина ремнів замка пояса. За рахунок встановлення вентиляційної системи AirBack System постраждала товщина і м'якість плечових лямок (в простих ранніх моделях лямки були товстіші). В клапані є дві кишені: зовнішня і внутрішня, до останньої із зовнішнього тилового боку передбачений другий вхід. Всі ручки собачок блискавок забезпечені ковпачково-шнурівковим продовжувачем. Однак самі пластикові ковпачки такої конструкції не завжди надійні і мають тенденції до відщіпання і гублення. На днищі замок двосторонній, а надзамковий дашок, що прикриває блискавку, прошитий ґумовою стрічкою для кращого захисту. Бокові нижні кишені. Замки блискавки невідомого виробництва, однак дворічний досвід жорсткої екплутації позволяє прирівняти їх якість до продуктів провідних виробників.

Adventure (Київ, Україна)

Rock Top 90

"Rock Top 90", тип експедиційний, 90 л, 335 грн. (роздрібна ціна виробника - 310 грн).

Виробництво з 1989 р. Основний бізнес - надувні човни. Гарантія - 6 міс. Дно з поліхлорвінілу (PVC, ПВХ), гладеньке і на вигляд надійне (не вбирає бруд). Бокові стяжки пришиті на око слабо. Підвіска AFS - жорстка, регуляція висоти - на приліпках, нижні силові стяжки підвіски - під кутом, для кращого тримання навантаження. Пластини незгладжені, здатні розрізати прилеглі тканини (за даними виробника - в-во Італія). Тканина - Нейлон Окфорд 600D ріпстоп. Ручка фронтальна без гумової оболонки + петлі під руки. Петлі зависоко пришиті. Всі шнурки-продовжувачі блискавок - з ковпачками. Стяжки під льодоруб - у вигляді фіксуючих пластикових лапках на резинках. Фурнітура заявлена виробником як Нексус.

Elita-Sport (Київ, Україна)

Elita-Sport

 

Один з найперших виробників наплечників туристичного призначення.

"75", 75 л, тип штурмовий. 185 грн..

Фурнітура "фастекс" - невідомого походження, стяжкові пряжки - Сімферополь. Грані пластин трохи зглажені напильником. Підвіска - вкрай незручна через недостаньо продуману конструкцію (історія пам'ятає пом'якшення у вигляді навіть картонних прокладок і сумнозвісні незгладжені ребра пластин, які з часом розрізали спинку наплечника). Витривалість недостатня, ресурс середній. Ненадійним є кріплення лямок до наплечника в точці найбільшого навантаження, в зв'язку з чим лямки в цих місцях просто рвуться. На вироби надається річна гарантія + післягарантійне обслуговування.

PanAlp (Україна - Польща)

"Paine" 90 л, 375 грн.

Торгова марка як спецпроект Loop. Дно з прорезиненої тканини (типу нейлон "балістік") для міцності. Замки YKK. Кишеня "планшетка" для карт в клапані. Приліпки під тубусом та компресійні ремінці для його прибирання. Фіксатор тубуса - кнопка (Нексус). Вертикальний фронтальний замок-блискавка для більш зручного доступу до вмісту наплечника. Спина м'яка, але пояс і лямки жорсткі. Основа підвіски - дюралеві пластини, зглажені. Матеріал - Кордура 600, плетення "ріпстоп", з PU-обробкою. На плечових лямках подвійна регуляція, однак ходить "туго". Клапан з поперечною стяжкою. Кишені з сітки - з двох боків. Приліпки під льодоруб (з одного боку), а нижні петлі - дві. Бокові стяжки у вигляді стяжок і фастексів. Фронтальний прорезинений шнурок для фіксації речей.

Travel Extreme (Житомир, Україна)

Bizon 100

"Bizon 100", експедиційний, 100 л, 285 грн.

Фронтальна транспортувальна ручка (ненадійна - в МакКінлі одну вдалося надірвати руками). Бокові навісні кишені і фронтальна з сіткою. Фурнітура - Нексус, замки нижнього входу - великого розміру. Вхід в клапанну кишену - передній. Стяжки верхні для кішок. Фіксатор тубуса - кнопка. Підвіска SX жорстка. Раніше в цій моделі були помічені проблеми з блискавками (розходження замка)

Траверс (Київ, Україна)

"Unior 60", 60 л, штурмовий, 160 грн.

Продукт під проект спортивного орієнтування однойменної фірми. Передня кишеня з одностороннім замком без продовжувачів. Тканина - авізент (?), фурнітура - вітчизняна (сімферопольського та сумського в-ва ("Восток). Лямки без вентиляційної сітки. Конструкція підвіски сумнівної якості. Вхід до клапанної кишені - вузький. Тубус регулюється кнопками і шнурками. Тубусна зовнішня стяжка - на петельках.

Capricorn (Донецьк, Україна)

Wave 100+

"Wave 100+", 100 л, експедиційний, 400 грн.

Клапан - дві кишені, кордура 1000 з PU обробкою (є лише етикетка від DuPont і згадка на сайті, ярличка-бірки немає). Фурнітура - частково Duraflex (фіксатор тубуса та "лапки"-тримачі під льодоруб) та Нексус (все решта). Регулятор тубуса - клиноподібного типу, "ручка-затискач". Фронтальна ручка прошита нібито в продовження бокових стяжок. Кріплення льодоруба - в двох місцях з верхніми лапками-фіксаторами. Нижні бокові стропи - з фастексами. Блискавки з ковпачками. Бокові стяжки з пластиковими скобами-фіксаторами пасивної стрічки. Нижні стяжки - через днище. Офіційна гарантія - 2 р. (раніше було 1 рік). Пластини підвіски зглажені, однак вони складно виймаються (для прання чи складання). На клапані стяжки під кішки.

Відмінності серії Elite від Plain: наявні каркас, регульована підвіска, фурнітура Duraflex, перегородка, додаткові ремені на пояс, дві кишені в клапані, фіксатори пасивної стрічки. Модель 100+ відрізняється від простої наявністю бокових кишень.

Готується до випуску нова серія зі схованими кишенями, боковими стяжками-трикутниками (останні через особливість впаяної конструкції ремонтувати буде складно). Буде в продажі з листопада 2004 р. (дані виробника)

ІМПОРТНІ

Polar (Росія)

"N930", штурмовий, 55 л, 120 грн.

Матеріал стрічок на перший погляд кращий ніж в Adventure, але гірший ніж Терри (на думку продавця Терри). Є перегородка. Тубус - досить високий, стрічка всюди достатньої довжини. Клапан незйомний. Пластикова скоба в якості фіксатора пасивної частини стрічок. Фурнітура рідна, але на вигляд недостатньої якості. На клапані згори і спереду наплечника - резинові шнурки для фіксації речей. Бокові стяжки - короткі, але мають підсилюючі смужки. Вага надто велика (для 75 л - 3,5 кг). Підвіска - еліпсоїдні трубки з пластиковими вставками. Мехіназм фіксатора тубуса - квадратна кнопка.

High Peak (Німеччина)

Voyager 70

"Voyager 70", штурмовий, 70 л, 435 грн.

Кордура (600) заявлена як фірмова DuPont, але підтверджуючої бірки на виробі не виявлено, місцями плетення "ріпстоп". Вага 1,7 кг. (60 л - 1,6 кг, 80 - 1,8 кг). Підвіска - з пінополіетилену. Дві кишені в клапані. Дощовик для наплечника, жовтий. Перегородка є, на шнурку. Передня ручка припаяна? Бокові кишені, система регулювання висоти підвіски - на приліпках. Лямки жорсткі з вентиляційною сіткою. Пояс зйомний. Пряжка велика, нестандартна. Фурнітура - Duraflex.

Lafuma (Франція)

Hunza 60

"Hunza 60", 60 л, штурмовий, 740 грн.

Матеріал - Кордура (тм) DuPont, є фірмова пластикова бірка на виробі, місцями з плетенням "ріпстоп", Polycord 600. Підвіска CR powerframe з відмінним дизайном та на перший погляд і функціональністю. Фіксатор тубуса - кнопка. Фурнітура - Duraflex UTX Stealth. Є дощовик, чорного кольору. Пластини незгладжені. Перегородка. Вага - 2,1 кг

Lowe Alpine (Німеччина)

Alpine Attack 65

"Alpine Attack 65", 65 л, штурмовий, 425 грн.

Матеріал Кордура без підтверджуючих оригінальність матеріалу бірок. Фурнітура - Duraflex Woojin. Шнурки блискавок - з ковпачками. Бокові кишені. Підвіска APS adjustable з вентиляційною сіткою, але можливостей для підгонки небагато, достатньо м'яка. Нижні стяжки проходять по днищу. Бокові нижні припоясні кишеньки. Стяжки для одного льодоруба і двох палок. Зверху - фіксуючі приліпки. Всі бокові стяжки - з фастексами. Компресійні стяжки клапана. Вага 2,5 кг.

Pinguin (Чехія)

Explorer 75

"Explorer 75", 75 л, штурмовий, 460 грн. (в Чехії - 2 660 Kc)

Фурнітура - Nexus ITW patented, фастекси - Concord Ont. Матеріал - кордура 600 з PU обробкою (дані виробника: HIKOR + PUR). Дощовик - чорного кольору. Блискавки - YKK. Фіксатор тубуса - кнопка. Три кишені в клапані. Підвіска з вертиляційною сіткою 3D нормальної жорсткості, регулятор висоти - на приліпці. Бокові кишені з двосторонніми замками і фастексами на стяжках. Є адаптація під CamelPack (тм). Фронтальна резинка для фіксації речей. Замок-фастекс поясу - великого розміру. Вага 2,3 кг. Є перегородка.

Снаряжение (Росія, СПб)

Svan 95

Гарантія на шви - 2 роки, на фурнітуру - 1 рік. 12 років досвіду. Існує практика піднімання цін двічі на рік.

"Svan 95", експедиційний, 95 л, 480 грн. (в Росії 2485 руб.)

Вага - 2,5 кг. Підвіска без системи вентиляції (лише в 50 л). В більшості моделей пластини пофарбовані в чорний колір, згладжені, виймаються через приліпку (в даному продукті, зі слів виробника, застосовано трубчастий 8,5 мм каркас). Лямки випускаються в трьох типорозмірах, залежно від росту. Фурнітура - СПб ("Мастер", "Каньон") та Нексус + (Шерпа і Сван). Блискавки рідні. Матеріали: нейлон окфорд в тубусі, 600D кордура на корпус, дно - нейлон балістік, окремі елементи - поліокфорд 300D і Viniplan 900. Лямки тверді. В моделі "Мастер" підвіска SV частково не покриває профіль спини. Бокові кишені, блискавки з ковпачками, з кожного боку по 3 стяжки, середня - з фастексом, верхня - коротка (під лижі). Зверху на клапані гумовий шнурок. Система С3 для регулювання ремнів підвіски. Дві бокові транспортувальні ручки. Нижній вхід, резинка не прошита, дві блискавки великого розміру. Спереду також є дві стяжки-фастекси. Кишень передніх в наплечниках "Снаряжение" немає взагалі. Нижні стяжки проходять через дно. Верхні лямкові стяжки задовгі, але їх можна конвертувати в підручні петлі.

Millet (Франція)

Nanda 70+10

Компанія офіційно екіпує альпійських гідів та національні спортивні команди. 50 років досвіду. Офіційний представник в Україні: Extrеme-Centre (Дмитрий Алексеев), 61057 м. Харків, вул. Мар'яненка, 3. тел.: (0572) 58-83-61, 58-83-62. e-mail: info@extreme-centre.com

"Nanda 70+10", 80 л, тип скітурний (виробник позиціонує продукт як All Mountain). 1150 грн.

Підвіска - підковоподібна скоба, яка виймається через блискавку. Вага 2,5 кг. Лямки товсті, середньої жорстості, пом'якшуюча подушка підвіски ABS та пояс - жорсткі. Вентиляційна сітка є. Клапан зйомний. Фурнітура - Duraflex Woojin, блискавки YKK зі стрічками-продовжувачами. Петлі під руки (вшиті в лямки). Кишені приховані. Бокова стяжка - фастекс, фронтальний вхід - вертикальна блискавка, також є і нижній вхід. Кордура 500 ріпстоп, заявлена як фірмова, однак бірку-нашивку знайти не вдалося, а також Codra 1000. Бокові нижні захвати з армованого прорезиненого балістика для скітурів. Стяжки під льодоруби, вістря ховається у спеціальну кишеню, фіксація на резинках. Адаптований для Camelpack (тм). Є кишеня-планшетка, перегородка. Система ремнів B.A.S. оптимізує навантаженн шляхом його рівномірного розподілу.

Bergson (Польща)

Broad Peak 90

Фірма-виробник є співзасновником Campus, після деякиз перетурбацій відколось і створила власну фірму. Є інформація, що на даний момент "донька" не тільки обійшла "маму" але й придбала її і відтепер буде випускати продукцію останньої під власним брендом. Досвід на ринку 5 років.

"Broad Peak 90", 90 л, експедиційний, 570 грн. (в Польщі ціна 469 Zl)

Фурнітура Duraflex Woojin, матеріал - кордура 600 Duront Diamond з біркою (не DuPont), блискавки - YKK. Нижні стяжки не через дно. Лямки з додатковою вставкою, достатньо м'які, з петлями під руки, підвіска з вентиляційною сіткою Air-in Vent SQ Mesh. Пластини підвіски QFS дюралеві, згладжені. Фіксація каналів пластин - через кнопку, виймаються без проблем. Бокові кишені сховані, замки блискавки одинарні. Бокові стяжки - фастекси, трохи виходять в зону подушки підвіски (небезпека натирання). Бокові нижні кишеньки Flask Holder для пляшок. Компресійна стяжка-фастекс на тубус. Фіксатор тубуса - кнопка. Є перегородка. Внутрішня кишеня клапана - сіткова. Зовнішня клапанна кишеня - з карабінчиком. Резинка збоку клапана - для пляшки.

"Makalu", 85 л, трекінговий (дані виробника). В Польщі ціна 459 Zl

Відмінності: фронтальна кишеня без замка, але з фастексами (модель для України).

Salewa (Італія), 65 років досвіду, 3 роки гарантії (лише через офіційні представництва).

Tahoe 75+10

"Tahoe 75+10", трекінговий (позиціонування виробника), 1180 грн. (в Італії - 179 євро)

Блискавки "noname" зі шнурками та ковпачками. Вага 2,7 кг. Фурнітура Duraflex Woojin. Підвіска Multifit Adjustable за даними виробника - алюмінієва. Матеріал - Duratec Polyester RS. Фронтальна кишеня з подвійною основою, замок тугий. Бокові нижні кишені з резинками дубльовані сіткою. На поясі кишеня середніх розмірів. Адаптація для Camelpack (тм). В клапані дощовик (жовтий), планшетка, вхід широкий. Бокові стяжки-фастекси закороткі для карімата, нормальні для палок. Фіксатор тубуса та всі інші на кнопках. Верхня бокова "мамка" фастекса вклепана в тканину трикутником, що ускладнює її ремонт.

Fjord Nansen (Польща)

Alpinist 70+10

"Alpinist 70+10", альпіністичний штурмовий, 80 л, 760 грн. (в Польщі - 500 Zl)

Компресійна стяжка тубуса, передня зйомна платформа для кріплення спорядження (бухти, шоломи, кішки), дощовик (сірого кольору), стяжки йдуть через днище. Клапанні кишені - 2 шт. Фурнітура - Rock Lockster (R) Duraflex UTX. Замок - із спрощеною затяжкою ремня. Матеріал - Duratec. 5 років гарантії (виробника), перегородка. Матеріал - Кордура (за даними виробника - фірмова від DuPont, бірка не виявлена). Замки - YKK (за даними виробника, логотип не виявлено). Вага - 2,8 кг.

Campus (Польща)

Columbus 75

"Columbus" 85 л, 320 (360) грн. (В Польщі - 229 Zl)

Фурнітура - Dynaflex з власним лого (за винятком грудної - Duraflex). Тканина - 600HD Endura (рідна) 4xPU. Кишеня клапанна - одна (планшетка). Бокові стяжки не тримають навантаження під кутом (доводиться перешивати на Нексус). Бокові кишені. Підвіска Air Con - смуги вузькі і не покривають спину. Бокові стяжки з фастексами. Лямки недостатньо надійні (на око). Пояс форму не тримає, зате м'який. Є вентиляційна сітка. Пластини незладжені, але негострі, з ковпачком, демонтуються, канали блоковані кнопкою. Подвійна стяжка для регуляції висоти лямок. Ходять слухи, що торгова марка Кампус відносно наплечників перестає існувати і останні випускатимуться під назвою Bergson. Те саме сталося і з Альпінусом. Особливістю Н від Кампуса є нижній тубус, який служить розмежувальною перегородкою для утворення додаткового відсіку, хоча суб'єктивно в конкурентів за допомогою блискавки ця штука ефективніше сконструйована. Без недоліків не обійшлося: в моделі, скажімо, Trek CVS 75 відсутня клапанна кишеня, яка стала вже відмінною рисою наплечників-анатомічок. Нижні поперечні стяжки-формоутворювачі пропущені через днище.

Bask (Росія)

Python 120

"Python 120", експедиційний, 569 грн. (В Росії 3351 руб)

Матеріал: фірмова кордура DuPont (тм) 420-1000D (є бірки) 2000 PU, з "ріпстоп" плетенням. Фурнітура: фастекси - без назви, стяжки - Duraflex UTX. Вага 2,4 кг. Дві фронтальні транспортувальні петлі. Зйомна грудна стяжка ("ліфон"). Блискавки YKK. Кнопки Stocko. Підвіска IBS з частково вентиляційною сіткою D-Mesh: лямки і пояс - жорсткуваті без вентиляційного покриття. Бокові стяжки з резинками. Зйомний клапан. Бокові нижні припояcні кишені з блискавками + кишені на пляшки з резинками. Петлі під льодоруби є, але зверху фіксуючих стяжок не виявлено. Гарантія на всі вироби - рік. Кишеня в клапані - з подвійною блискавкою, прорезинений край, також при вході є планшетка (для документів). Є перегородка, бірочка-ярличок з пам'яткою для прання. Компресійна стяжка тубуса без гумки. Всі з'єднання ходять туговато. Дощовик продається окремо для 80 і 90 л.

Tatonka (Німеччина)

Axis 80

"Axis 80", 80 л, штурмовий, 795 грн.

Матеріал - Textreme 6.6 та Cordura 500D (фірмова, є бірка). Вага - 2,55 кг. Фурнітура - Нексус ITW. Дві бокові кишені. Стяжки під льодоруби з фіксатором. Підвіска V1 з вентиляційною сіткою, жорсткувата. Кишенька прорезинена під флягу бокова. В клапані - дві кишені, замок захищений приліпкою Velcro. Блискавки - з власним лого (виробник заявляє про YKK). Гарантія - 1 рік. Виробництво - Китай.

Hannah (Чехія)

Element 40

"Element", 40 л, альпіністичнй штурмовий. Ціна 2290 Kc. (огляд заочний по матеріалам сайту - всі дані без перевірки)

Матеріал - Кордура DuPont. Фурнітура - Duraflex. Підвіска з вентиляційною сіткою 3D Mesh Alpine System.

TrekSport (Словаччина)

Tatran

"Tatran", 80 л, трекінговий, ~560 грн. (ціна дворічної давності, огляд заочний по матеріалам сайту)

Вага 2,45 кг. Матеріал Cordura Кордура 500-750 (припускається, що фірмова, cудячи з наявності такої на напоясній сумці, на якій є така бірка від DuPont), Cordura Diamond RS, Duratex 600 RS/Diamond RS. Підвіска TS з вентиляційною сіткою AirMesh (AM Ultra). Фурнітура - Нексус ITW та Duraflex. Замки - YKK. Світловідвертаючі стрічки 3М. Дощовик (Hydroblock 3000 mm). Бокові стяжки. Перегородка. Зйомний клапан (?). Петлі під льодоруб.

"Trekker", 90 л, універсальний (огляд заочний по матеріалам сайту)

Відрізняється від попереднього відсутністю світловідбиваючої плівки, кишеньок для лиж та незйомним клапаном.

Порівняльна таблиця
ВиробникНазваЛітр.Позиціо
-нування
Гар.ЦінаDuPontФурні-раЗамкиPUБок. киш
-ені
Бок. стя
-жки
КаркасВент. сіткаПеред. кишеняВагаДощ
-овик
Перего
-родка
Петлі
для
л-руба
ПеревагиНедоліки
Терра ІнкоґнітаА-1003100експедиц-й3 (12)320ніNexusnoname+++пластини+->2 кг-++ярлик, "планшетка"нижні стяжки через днище
Терра ІнкоґнітаА-80180трекінг-й3 (12)305ніNexusnoname+-+пластини++>2 кг-++

передня кишеня "2 в 1", спинна кишеня, компресійна стрічка на тубусі

нижні стяжки через днище
КоммандорШерпа-
100
100експедиц-й12300ніNexusnoname+-+пластини++>2 кг--+цінапояс і ліфор деколи заширокі
AdventureRock Top-9090експедиц-й6310-
335
ні, нейлон Oxford?Nexus (?)noname+?+пластини-??-?+петлі під руки, дно з ПВХпластини незгладжені, відсутність вентиляційної сітки
Elita-Sport7575трекінг-й12185ніnoname+ сімфер.noname???пластини-??-?+ (1)пластини нарешті згладженівсе решта
PanAlpPaine90експедиц-й?375ніNexus
(част-
ково?)
YKK+++пластини?-?-??планшетка, дно з балістика, замки YKK, вертикальний замок, кордура "ріпстоп", лямки 2х регуляція.Один фіксатор льодоруба при двох петлях
Travel ExtremeBizon-100100експедиц-й12285ніNexusnoname+++пластини-є/нема?-?-цінапроблеми з блискавками
ТраверсUnior-6060орієнт-ння?160нісімф +сумиnoname????-+?---ідея, цінавсе решта
CapricornWave 100+100експедиц-й24340ні*Nexus/ Duraflexnoname+++пластини+-?-?+фурнітура Duraflex
(частково). Тривала гарантія.
Автентичність кордури не підтверджена фірмовою біркою.
PolarN93055штурм-й?120ніріднаnoname+-+трубки-?3,5-+?цінавага, фурнітура
High PeakVoyager 7070штурм-й?435так*Duraflexnoname+++ППЕ?-1,7++?ціна, пояс зйомнийпідвіска, кордура заявлена як фірмова, але без бірки
LafumaHunza 6060штурм-й?740такDuraFlex
UTX
noname+++пластини+-2,1+++ (1)фірмова кордура, якісна фурнітурапластини підвіски незгладжені
Lowe AlpineAlpine Attack 6565штурм-й?425ні*Duraflex Wооjinnoname+-+пластини+-2,5--+стяжки для палок, бокові стяжки з фастексамистяжки через днище, підвіска з недостатнім регулюванням
PinguinExplorer 7575штурм-й?460 (2660 Кс)ніNexus ITW/ Concord Ont.YKK+++пластини+-2,3+++Дощовик, ціна, оригінальні замки, бокові кишені з двосторонніми замками, адартація під CamelPackкордура неавтент., регулятор висоти підвіски на приліпці
Снаря-
жение
Svan 9595експедиц-й2 (1)**480 (2485 руб.)нірідна/ Nexusрідні+++пластини/ трубки--2,5-??бокові транспорт-ні ручки, підсилене ПВХ дновага, ціна, підвіска без вентиляційної сітки
MilletNanda 70+1080скітурний?1150так*Duraflex WооjinYKK+++скоба+-2,5-++адаптація для льодоруба, CamelPack, вертикальний вхід, захвати для скітурів, планшетка, петлі під рукиціна, неавтент. кордура
BergsonBroad Peak 9090експедиц-й?570 (469 Zl)ніDuraflex WооjinYKK+++пластини+-?-++нижні стяжки не через днонефірмова тканина, бокові стяжки виходять в зону контакту з тілом
SalewaTahoe 75+1085трекінг-й?1180 (179 євро)ніDuraflex Wооjinnoname+-+??+2,7+?-поясна кишеня, дощовик, адаптація під CamelPackціна, вага, неавтент. матеріал
Fjord NansenAlpinist 70+1080штурм-й60?760 (500 Zl)так*DuraFlex
UTX
YKK? +?-??плат- форма2,8+++платформа, фурнітура, тривала гарантіявага, підозра неавтент. матеріал і через це високу ціну
CampusColumbus85трекінг-й12?320 (229 Zl)ніріднаnoname+++++-?-тубус?ціна, подвійна стяжка для регуляції висоти лямок, нижній тубус, 4х обробка PUвсе решта
BaskPython 120120експедиц-й12569 (3351 руб.)такDuraFlex
UTX
YKK+-+?част-
ково
-2,4-++?фірмові матеріали, дві транспорт-ні петлі, подвійна блискавка в клапані, планшетка, ярлик-пам'ятка, зйомний ліфонбокових кишень нема, тугі замки, часткова вентиляційна сітка, петлі під льодоруби не забезпечені верхніми стяжками
TatonkaAxis 8080штурм-й12795такNexus ITWYKK?+++?+?2,55-?+фірмова кордурафурнітура не по ціні, підвіска жорсткувата
HannahElement40альпініст-й?2290 Кс (по НБУ - 496 грн.)так?Duraflex??+-+?+????+фірмові матеріалиNA
TrekSportTatran80трекінг-й?100$так?Duraflex/ Nexus ITWYKK+-+?+-2,45+++матеріали, стрічки 3Мвага надто велика поруч з тонкою кордурою
ВиробникНазваЛітр.Позиціо
-нування
Гар.ЦінаDuPontФурні-раЗамкиPUБок. киш
-ені
Бок. стя
-жки
КаркасВент. сіткаПеред. кишеняВагаДощ
-овик
Перего
-родка
Петлі
для
л-руба
ПеревагиНедоліки

* - в колонці про кордуру означає заявлену виробником автентичність матеріалу від DuPont, однак так як всі продукти вказаної фірми забезпечуються обов'язковими вшитими бірками з відповідним написом, яких не було виявлено, поки даний факт не буде заперечений, вважатиметься, що кордура сурогатна.

? - в колонці фурнітури означає заявлені дані виробника без виявлення логотипів на продуктах.

? - в колонці гарантії означає термін наданих виробником, але не продавцями на місцях.

NA - дані відсутні з технічних причин


Виносимо подяку за надане для огляду спорядження та виявлене терпіння:

"Траверсу" та особисто Валері
"Команді-Екс" та особисто Андрію
"Атлантиді-Кевекс" та особисто Артему

2004 © Юрко Гудима

Коментарі

Пацаны, кончайте поножовщину! "Летовище, потяг, карний майданчик", а теперь вот "НАПЛЕЧНИК".
А почему не "ЗАПЛЕЧНИК" - Ай-яй-яй.........
Рюкзак - он и есть рюкзак. Лучше бы "прорезинений край" - правильно перевели. Да, видать, кишка тонка.
"Прогумований" ?
"Прогумлений" ?
Тому шо немає такого слова в укр.мові ------------ РЕЗИНА, звісно, і "прорезинений" - поза законом, хоча й зрозуміло.
І ще питання:
А хто такі "скітури" - )))))))))))))))00 НуянЕМАГу )))))))))))))))))))
І на сам кінець про дебільну мову продавців:
ЦИтую:
"Особливо цінуються блискавки японської компанії YKK, ними комплектуються найдорожчі продукти. "
Про які продукти йдеться?
Сало? Хліб? Я розумію, що мається на увазі рюкзак, але навіщо смітити там, де це недоречно??????
.... найдорожчі моделі ---------------- вишукано, охайно і правильно

Ех..... дурні діти..............................

Краще так, ніж ніяк. Ви б хоч зареєструвались. Бажаєте бути в нас коректором, невідомий борець Ви наш за чистоту мови? Якщо так - ласкаво просимо. Ні - подібні коментарі надсилайте особисто автору. А то критикувати усі люблять...

Нєа :). Чужослово "рюкзак" надто вже якесь страшне і мульке. Значно краще - наплечник.

+ Воно ще й тим корисне, що однозначно пояснює призначення деяких одоробл, які на плечах не дуже то й поносиш :( - силкується ті нещасні плечі відірвати. Тож з такою назвою ще й простіше буде скаржитись в якесь тов захисту прав споживачів :)

Підписатися на Коментарі для "Огляд наплечників"