Положення про XІІ відкритий зліт туристів міста Києва

"ЗАТВЕРДЖУЮ" "ЗАТВЕРДЖУЮ" "ЗАТВЕРДЖУЮ"
Начальник

Головного управління освіти і науки виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації)

________________Л. Гриневич
"____" ______________ 2009 р.

Начальник

Головного управління

комунального господарства виконавчого органу Київради

(Київської міської державної адміністрації)

_________________ М. Шпарик
"____"______________2009р.

Начальник

Головного управління по фізичній культурі та спорту виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації)

________________В. Філіпов
"____" _____________ 2009 р.

"ЗАТВЕРДЖУЮ"

Президент Федерацій спортивно-оздоровчого туризму м. Києва

_________________ М. Грицик
"____" ______________ 2009р.

.

ПОЛОЖЕННЯ

про XІІ відкритий зліт туристів міста Києва,

присвячений 64-й річниці Перемоги у Великій Вітчизняній війні 1941 - 1945 р.

    1. МЕТА ТА ЗАВДАННЯ ЗЛЬОТУ

Метою проведення XІІ відкритого зльоту туристів міста Києва є розвиток масового, оздоровчого та спортивного туризму як виду активного відпочинку мешканців Києва, формування здорового способу життя, залучення до занять туризмом широких верств населення.

Головними завданнями зльоту є:

  • підвищення рівня майстерності спортсменів-туристів та туристських команд;
  • підвищення рівня безпеки проведення туристських змагань та походів;
  • підвищення фізичної підготовки, загартування населення, зміцнення здоров'я, залучення молоді до змістовного дозвілля та раціонального використання вільного часу;
  • набуття засобами туризму практичних життєвих навичок, виховання колективізму та взаєморозуміння;
  • виявлення та заохочення кращих туристських команд, спортсменів, тренерів та суддів;
  • обміну досвідом роботи між туристськими осередками;
  • підготовки до туристських походів, подорожей та змагань.

    2. ЧАС ТА МІСЦЕ ПРОВЕДЕННЯ ЗЛЬОТУ

Зліт проводиться 15-17 травня 2009 року в районі с. Лютіж Вишгородського району Київської області на території Державного музею - заповіднику ?Битва за Київ у 1943 р.? (Лютізький плацдарм). Організатори зльоту забезпечують централізований заїзд команд та від?їзд згідно програми зльоту (графік рейсових автобусів з метро Героїв Дніпра до музей, буде наданий на нараді представників).

Нарада представників відбудеться 12 травня 2009 року о 18-00 в Головному управлінні комунального господарства виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації), за адресою: м. Київ, вул. В.Житомирська, 15-а, каб. 208.

    3. КЕРІВНИЦТВО ПІДГОТОВКОЮ ТА ПРОВЕДЕННЯМ ЗЛЬОТУ

Загальне керівництво підготовкою та проведенням змагань здійснюють Головне управління освіти і науки, Головне управління комунального господарства, Головне управління по фізичній культурі та спорту виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації), Федерація спортивно-оздоровчого туризму м. Києва.

Безпосередню підготовку та організацію зльоту здійснюють Головна суддівська колегія (далі ГСК) та організаційний комітет, члени яких затверджуються Головними управліннями та Федерацією спортивно-оздоровчого туризму м. Києва.

    4. ПРОГРАМА ЗЛЬОТУ

Змагання проводяться відповідно до Правил змагань ?Спортивного туризму? - 2008 рік (далі - Правила) та ?Тимчасових методичних рекомендацій по суддівству змагань із техніки гірського туризму? від 15 червня 2003 року, і згідно Положення про зліт. Дистанції по видах туризму 1 і 2 класу. Програма зльоту складається з двох програм:

  1. Спортивна програма:
  • змагання з техніки пішохідного туризму;
  • змагання з техніки гірського туризму;
  • змагання з техніки водного туризму;
  • змагання з техніки велосипедного туризму.
  1. Конкурсна програма:
  • конкурс туристської самодіяльності;
  • конкурс фотографій на туристичну тематику;
  • конкурс фотомонтажів на тему туристських подорожей та заходів;
  • конкурс репортажів ?Будні зльоту?.

    обов?язкові конкурси які входять в загальний залік Зльоту:

  • змагання з спортивних туристських походів (звіти про походи);
  • екологічний конкурс бівуаків.

    Дивіться додатки до положення.

Команди можуть не брати участь в окремих видах змагань та конкурсів.

ДатаПрограма зльоту

Година

проведення

15.05.09

п'ятниця

- заїзд команд, розміщення;

- робота мандатної комісії;

- нарада ГСК з представниками команд, жеребкування.

17.00-21.00

19.00- 21.00

21.00 - 22.00

16.05.09

субота

- урочисте відкриття зльоту;

- змагання з техніки пішохідного, гірського, водного та велосипедного туризму;

- конкурсна програма та дитяча;

- нарада ГСК з представниками команд-учасниць.

11.00 - 11.30

11.30 - 21.00

15.00 - 22.00

22.00

17.05.09

неділя

- конкурсна програма;

- підведення підсумків, нагородження переможців, урочисте закриття зльоту;

- від'їзд команд-учасниць.

9.00 - 11.00

12.00

14.00-18.00

    5. УЧАСНИКИ ЗЛЬОТУ

До участі в зльоті допускаються команди районів м. Києва, туристських клубів, секцій, підприємств, установ, навчальних закладів, військових частин, а також самостійні команди. Вік учасників змагань не молодше 14 років.

    6. СКЛАД КОМАНДИ

Склад команди: - з пішохідного туризму - 6 учасників, в т.ч. не менше 1 жінки та 1 суддя;

      • з водного туризму - 4 учасники, в т.ч. не менше 1 жінки (чоловічий та змішаний екіпажі) та 1 суддя;
      • з гірського туризму - 4 учасники , в т.ч. не менше 1 жінки та 1 суддя;
      • з вело туризму - 2 учасники та 1 суддя.
      • конкурсна програма - необмежене

До складу команди входить тренер-представник, а також можуть бути включені учасники конкурсної програми. Загальний склад команди визначається організацією, яка направляє команду.

    7. ФІНАНСУВАННЯ

Витрати на відрядження, проїзд, харчування, проживання учасників, транспортування багажу, прокат спорядження несуть направляючі організації, або самі учасники.

Витрати, пов?язані з організацією та проведення змагань і нагородження переможців дипломами і медалями несе Головне управління комунального господарства виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації), згідно з затвердженим кошторисом.

    8. УМОВИ ПРИЙОМУ УЧАСНИКІВ

Проживання учасників зльоту у польових умовах у власних наметах. Приготування їжі - на вогнищах (забезпечується централізоване завезення дров та води).

Місце розташування табору команди на місці зльоту має бути погоджено з комендантом зльоту. Виїзд з місця проведення зльоту дозволяється після здачі місця розташування табору коменданту. Бажана наявність у команд однакової спортивної форми, емблем, прапорів. Перелік спорядження необхідного для проходження дистанцій визначається додатком ?1.

За неетичну поведінку та порушення умов та даного положення про зліт, команди (окремі учасники) можуть бути дискваліфікована за рішенням ГСК.

Використання саморобного спорядження можливе після проходження технічної комісії.

9. ЗАЯВКИ НА УЧАСТЬ У ЗЛЬОТІ ТА ДОКУМЕНТИ, ЩО ПОДАЮТЬСЯ УЧАСНИКАМИ

15 травня 2009 року до 21.00 години на місці проведення зльоту команди подають до ГСК, яка виконує функції мандатної комісії, такі документи:

  • іменні заявки на участь в змаганнях за встановленою формою;
  • кваліфікаційні книжки спортсменів;
  • паспорт (свідоцтво про народження) або копію;
  • медичний страховий поліс або поліс від нещасного випадку, дійсний на час проведення зльоту;
  • копія довідки про присвоєння ідентифікаційного коду.

До участі в змаганнях допускаються учасники, чия кваліфікація або досвід у відповідному виді туризму відповідають вимогам п.1.7.2 Правил в залежності від класу дистанції, на якій проводяться змагання.

Після закінчення строку подачі заявок та прийняття рішення про допуск команд (учасників) до змагань проводиться жеребкування.

Команди, які не пройшли мандатну комісію у визначений час можуть бути допущенні до участі у зльоті поза конкурсом за рішенням ГСК.

Команди, які не пройшли мандатну комісію (частково, відсутні паспорти або їх копії, копію

Ідентифікаційного коду, залікові книжки спортсменів і.т.д.) можуть бути допущенні під протест.

    10. ВИЗНАЧЕННЯ ПЕРЕМОЖЦІВ

Місця, зайняті командами у загальному заліку, визначаються по мінімальній сумі балів, одержаних за участь в змаганнях спортивної програми та обов?язкових конкурсах. При визначенні загального командного заліку не враховуються команди (окремі учасники), які брали участь в змаганнях менше ніж в трьох видах спортивної програми та обов?язкових конкурсах.

У випадку рівності результатів перевага надається команді, що має краще місце у тому виді, де має залік більша кількість команд. При цьому враховуються лише команди, які беруть участь в загальному командному заліку.

Для загального командного заліку враховуються результати виступу команди в усіх видах спортивної програми та обов?язкових конкурсах, при цьому команді нараховується кількість балів, що дорівнює зайнятому місцю в кожному виді, а в обов?язкових конкурсах команді нараховується кількість балів, що дорівнює зайнятому місцю с коефіцієнтом 0,2.

Крім того, окремо підводяться підсумок в загальному заліку серед команд районів м. Києва. Команда може одночасно брати участь в заліку районів та в загально командному заліку.

Окремо визначаються місця в кожному конкурсі відповідно до умов проведення конкурсної програми (Додаток ?1).

Окремо визначаються місця, зайняті командами в кожному з видів туризму:

Місце команди в змаганнях з техніки пішохідного та гірського туризму визначається за кращим часом проходження дистанції з врахуванням технічних штрафів.

Загальне місце команди в змаганнях з техніки водного туризму визначається за сумою результатів чоловічого та змішаного екіпажів при проходженні дистанції. Результат кожного екіпажа визначається за часом проходження дистанції з врахуванням отриманих штрафів за технічні помилки.

У змаганнях з техніки велосипедного туризму командний залік. Розподіл місць в гонці і нагородження здійснюється згідно ?умов змагань з техніки велосипедного туризму?

    11. НАГОРОДЖЕННЯ

Команда, що посіла перше місце у загальному заліку зльоту нагороджується перехідним кубком Головного управління комунального господарства виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації).

Команди, що посіли в загальному заліку 1-3 місця нагороджуються дипломами Головного управління комунального господарства виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації).

Команди, що посіли в загальному заліку 1-3 місця серед команд районів м. Києва нагороджуються дипломами Головного управління комунального господарства виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації)

Команди, що посіли 1-3 місця у змаганнях з видів туризму, нагороджуються дипломами відповідних ступенів Головного управління комунального господарства виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації). та призами.

Учасники команд, які посіли 1-3 місце у змаганнях з видів туризму нагороджуються дипломами та медалями Головного управління комунального господарства виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації).

Команди, що посіли 1-3 місця у конкурсах, нагороджуються дипломами Головного управління комунального господарства виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації).

Окремими організаціями, установами, окремими особами за погодженням з Головною суддівською колегією можуть бути встановлені додаткові призи за досягнення в окремих видах туризму, конкурсах або спеціальні призи.

    Інші питання

    Додаткову інформацію про зліт можна отримати на Інтернет сайті Головного управління за телефонами: 8(044) 278 24 77; 8(067) 233-58-84; 8(039) 491-78-94.

Проїзд: до місця проведення зльоту від ст. метро ?Героїв Дніпра? або від площі Шевченка приміськими автобусами до с. Лютіж в напрямку Демидова, Катюжанки, Димера, Іванкова. Їхати в с. Лютіж до повороту на Державний музей - заповідник ?Битва за Київ у 1943 р.?. Час проїзду від ст. метро ?Героїв Дніпра? - близько 40 хвилин.

ДАНЕ ПОЛОЖЕННЯ Є ОФІЦІЙНИМ ВИКЛИКОМ НА ЗМАГАННЯ

Федерація спортивно-оздоровчого туризму м. Києва

                  Додаток ?1

                  до Положення про ХІІ відкритий зліт туристів міста Києва,

Інформація про змагання з видів туризму

  1. Техніка пішохідного туризму.

Змагання командні на дистанції "Смуга перешкод", дистанція 1-2 класу.

Перелік можливих етапів: переправа по жердинам, переправа по колоді, круто похила переправа в гору з організацією командної страховки, переправа по вірьовці з перилами з організацією командної страховки, спуск по вертикальних перилах ("дюльфер") з самонаведенням, переправа по колоді в гору з організацією командної страховки, навісна переправа з самонаведенням, спуск по паралельних мотузках з організаціею страховки, перша медична допомога, в?язання носилок, транспортування потерпілого, в?язання вузлів.

Для проходження дистанції кожен учасник повинен мати страхуючу систему, туристські карабіни, кінці самострахування ("вуси"), петлю самострахування ("прусик"), гальмівний пристрій, рукавиці, команда повинна мати не менше 3 основних мотузок для забезпечення командної страховки та самонаведення.

Команда проходить всю дистанцію з наскрізним контролем часу. Допускається лідирування. Результат визначається найкращим часом проходження дистанції з врахуванням технічного штрафу.

  1. Техніка гірського туризму.

Змагання командні, дистанція 1-2 класу.

Команда складається з чотирьох учасників, в тому числі не менше однієї жінки.

Команда має мати власне гірське спеціальне спорядження на всіх учасників, необхідне для подолання дистанції, а саме: індивідуальні страхувальні системи, захисні каски, туристські (альпіністські) карабіни, кінці самострахування ("вуси"), петлю самострахування ("прусик"), фрикційні пристрої для спуску та страховки, льодоруби, альпіністські кішки, основні і допоміжні мотузки.

Дистанція смуга перешкод являє собою цілісний етап, що поєднує в собі чотири складові частини, а саме:

  1. В?язка кокону для транспортування потерпілого, укладка в кокон муляжу потерпілого (колода, L=1,8m, d=0,45m), транспортування його на відстань до 30 метрів.
  2. Долання командою ?льодового крутого схилу? з використанням кішок та льодорубів, з забезпеченням командною страховкою та ?проти - маятниковими? заходами.
  3. ?Аварійне? піднімання потерпілого ?на гору?, з використанням паралельних полістспасів, з забезпеченням командною страховкою.
  4. транспортування потерпілого по круто похилій навісній переправі вниз та проходження переправи всіма учасниками команди, з забезпеченням командною страховкою потерпілого й усіх учасників команди.
  5. Зворотні дії п.п.1.- рух на фініш.

Опис дистанції ?смуга перешкод?

Смуга перешкод обладнана згідно схеми. Дивись малюнок.

    Послідовність дій команди на смузі перешкод:

До старту команда проходить технічний контроль, та подає декларацію спорядження, що збирається використати на дистанції.

Зі старту команда в?яже ?кокон? для транспортування потерпілого з основної мотузки, вкладає в ?кокон? муляж потерпілого і транспортує його до місця початку підйому, залишаючи з ним одного ?спостерігача - мед. брата чи сестру?, який прикріпить до кокона з ?потерпілим? два полістспаси та командну страховку. Після цього ?спостерігач? прямує для долання ?льодового схилу?.

Далі учасники рухаються розміченим коридором до початку ?льодового схилу?, який буде імітовано двома паралельно встановленими колодами з нахилом до 45о
і починають долати ?льодовий схил?. Першого учасника команди, котрий буде підніматися з застосуванням двох льодорубів та льодових кішок, додатково, страхує суддя, крім дій ,власне, команди. Решта учасників команди можуть рухатись по цій ділянці за власним розсудом , але команда забезпечує всім - командну страховку та проти маятникові заходи. Усе командне спорядження має бути пронесене через ?льодовий схил? та круто похилу навісну переправу, крім використаного для в?язки ?кокону? :(1 основної мотузки, карабінів, можливо килимка).

На верхньому кінці ?льодового схилу?, на ?полиці?, обладнано станцію подвійними ?вантажними? поручнями, та суддівськими карабінами для використання їх при підйомі потерпілого та страховці при підйомі та спуску по круто похилій переправі.

Далі команда організовує спуск ?потерпілого? вниз по похилій навісній переправі, його транспортуванням на ділянку фінішу.

Час фінішу команди фіксується після перетинання лінії ?фініш? всіх членів команди та всього задекларованого спорядження.

* Допускається 1 зрив,- тобто, команда знімається після 2-го зриву ведучого (верхнього).

** Під час огляду дистанції.

Загальний результат команди визначається найкращим часом проходження дистанції з врахуванням технічного штрафу.

  1. Техніка водного туризму.

Змагання командні на короткій дистанції з воротами на двомісних байдарках. Дистанція 1 класу.

Для участі в змаганнях команда повинна мати двомісну байдарку, яка відповідає технічним вимогам Правил проведення змагань (п.5.2.1, 5.2.2) та рятувальні жилети для кожного учасника. Екіпаж проходить дистанцію за встановленим ГСК маршрутом.

Результати визначаються окремо в класі чоловічих екіпажів та в класі змішаних екіпажів за найкращим часом проходження дистанції з врахуванням технічного штрафу.

Загальний результат команди у виді визначається за сумою місць, зайнятих чоловічим та змішаним екіпажами.

  1. Техніка велосипедного туризму.

Змагання проводяться з метою залучення молоді та широких мас населення до здорового способу життя, виховання екологічної культури та навичок безпечної поведінки в екстремальних ситуаціях. Задачею команд, що приймають участь у змаганнях, є проходження маршруту подорожі в режимі ?нон-стоп?. Фіксація проходження командою дистанції відбувається на контрольних пунктах (КП), на яких організаторами може бути передбачено подолання природних або штучних перешкод. Умови проходження дистанції і список обов`язкового спорядження згідно ?умов змагань з техніки велосипедного туризму?.

Змагання командні. Команда складається з двох учасників будь якої статі, віком від 16 років.

Кожен член команди несе персональну відповідальність за стан свого здоров`я, адекватність своїх дій на протязі дистанції і якість страховочного спорядження, що використовується ним при проходженні технічних етапів, що відображається в підписаній ним розписці. Результат визначається за загальним часом подолання всієї дистанції командою у повному складі з урахуванням отриманих штрафних балів.

Інформація про конкурси

  1. Туристська самодіяльність.

Команди представляють номери художньої самодіяльності (пісні, сценки, то що) на туристську та історико-патріотичну тематику. Загальна тривалість виступу - до 10 хвилин. Жанр виступів - довільний. Оцінюється: туристська та історико патріотична тематика, оригінальність, художній рівень виконання, масовість. Конкур оцінується за 10 бальною шкалою.

  1. Конкурс фотографій на туристичну тематику.

Роботи подаються в ГСК 15.05.2009 року до 22 - 00.

Команда представляє чорно-білі чи кольорові фотографії туристської тематики. Розмір фотографій не менше 18х21. Кількість фотографій від команди 2 шт. Кожна фотографія на звороті повинна мати підпис (девіз). В окремому пакеті (конверті) з девізом подаються відомості про місце, час, категорія, ступень складності маршруту, номер маршрутної книжки, листа, ПІБ керівника групи, а також ПІБ автора (групи авторів) фотографії та команду, яку він (вони) представляє(ють). Оцінюється: відповідність тематики конкурсу, художній рівень фотографій, техніка виконання, наявність групи туристів даного походу, подорожі, оригінальність. Фотографії подаються конкурсній комісії у визначений час. Конкур оцінується за 10 бальною шкалою.

  1. Конкурс фотомонтажів на тему туристських подорожей та заходів.

Конкурс проводиться 16.05.2009 року.

Команда може представити один фотомонтаж на тему туристських подорожей , змагань, інших заходів. Техніка виконання та розмір монтажу - довільний. Оцінюється художній рівень монтажу, техніка виконання, відповідність темі, оригінальність, інформаційність. Монтажі подаються конкурсній комісії у визначений час. Конкур оцінується за 10 бальною шкалою.

  1. Екологічний конкурс бівуаків.

Проводиться 15.05.2009 року з 19 - 00 до 16 - 00, 17.05.2009.

Конкур оцінується за 10 бальною шкалою.

Оцінюється:
1). Компактність табору (мінімальна площа табору, наявність огородження); 2). Дотримання правил безпеки (витримка протипожежних вимог в таборі, зберігання сокир та пилок в відповідних захисних чохлах); 3). Дотримання екологічних вимог проведення зльоту (наявність та відсутність порубок зелених насаджень, змін в ландшафті; наявність об лаштованої ями для сміття); 4). Наявність та комплектність похідної медичної аптечки (комплектація похідної мед. аптечки згідно рекомендацій ?А.А.Коструб, Медичний довідник туриста?, правил її зберігання); 5). Санітарний стан кухонного спорядження, зберігання харчів (чистота кухонного посуду, котлів для готування їжі; правила зберігання харчів, та іншого спорядження, що має відношення до харчування учасників команди); 6). Естетичне оформлення табору (наявність туристсько-рекламної продукції команди, емблеми та назви в самому таборі) 7). Морально етична поведінка учасників (відсутність осіб в не тверезому стані, пляшок від алкогольних напоїв тощо).

При не виконанні умов конкурсу команда не приймає участь у загальному заліку за результатами спортивної програми зльоту, а також може бути дискваліфікована за рішенням ГСК.

  1. Конкурс на кращу туристську подорож (звіти про туристські походи).

Команда не пізніше 21.00 15.05.2009 року подає в ГСК на конкурс звіт про походи 1-5 категорій складності, здійснені в будь-яких видах туризму, проведені в період після ХІ відкритого зльоту туристів м. Києва (весна 2008 року) до ХІІ відкритого зльоту туристів м. Києва (весна 2009 року). Кількість звітів від команди не обмежується. Звіти мають бути виконані згідно з вимогами Правил та затверджені Маршрутно-кваліфікаційною комісією. Підсумки підводяться окремо серед походів 1-2 та 3-5 категорій складності. Оцінювання здійснюється відповідно до Правил та методики суддівства чемпіонату з спортивних туристських походів. При відсутності звіту команда не приймає участь у загальному заліку за результатами спортивної програми зльоту.

  1. Конкурс репортажів про Зліт.

Команда впродовж 15-17.05.2009 - днів змагання підготовлює репортажі про події на зльоті і 17.05.2009 року до 09.30 години подає в письмовому вигляді судді з конкурсів. Даний конкурс може бути поданий у вигляді малюнків про події на зльоті, фотографій, шаржів тощо. Конкур оцінується за 10 бальною шкалою.

ГСК

Підписатися на Коментарі для "Положення про XІІ відкритий зліт туристів міста Києва"