Траверс г. Майлі-хох 4597, 2Б

НАЗВА: г. Майлі (4597), траверс. Підйом східним гребенем з пер. Мна, спуск - західним гребенем на пер. 50-річчя СРСР, далі на льодовик Сх. Суатісі 2Б к.с

НАЗВАНА: невідомо ким, коли і чого.

З?ЄДНУЄ: зі сходу? Казбецьке плато, із заходу - льодовик Сх. Суатісі.

ПЕРШОПРОХОДЖЕННЯ: згідно з [Наумов] маршрут Східним гребенем (підйом) 2А - Н. Поггенполь, Т. Мусса, 5 вересня 1903; маршрут Західним гребенем (спуск) 2Б І. Антонович, О. Золотарєв, О. Курбатов 3 серпня 1935 р. Першопрохідники траверсу невідомі.

ІНШІ ПРОХОДЖЕННЯ: В середньому по кілька разів за сезон на Майлі з акліматизаційною метою здійснюються сходження східним гребенем. Траверс здійснюється значно рідше через наявність простого, хоч і небезпечного сходами лавин та обвалів з північної стіни вершини обходу - Майлинської полиці.

ОПИС УЧАСТКІВ МАРШРУТУ: В [Наумов] містяться описи маршрутів західним та східним гребенем, сукупність яких і визначає траверс.

ОПИС ПРОХОДЖЕННЯ:

З сідловини пер.Мна піднімаємось широким похилим засніженим східним гребенем г.Майлі (фото М01). На північ звисають карнизи, тому рухаємось на відстані 7-15 м від лінії гребеня. Рух у зв'язках з одночасною страховкою. Крутизна гребеня вздовж лінії руху близько 10-15", на найбільш крутих ділянках - до 30". На гребені є закриті тріщини. За 1 годину ЧХЧ виходимо на вершину (фото М02). Видимість відмінна, вітер незначний, густа пелена хмар на 30-50 м нижче за вершину.

Одразу з вершини - широкий, але крутий (до 55") гребінь на спуск. Довжина крутої ділянки 60-70 м. Проходимо дві мотузки дюльфером (фото М03). Мотузка кріпиться на льодобурі, для її знімання використовуємо самовикрут. Вже на кінці першої мотузки попадаємо в суцільну хмару, видимість нульова, сильний вітер. Знову зв'язуємось і рухаємось гребенем донизу з одночасною страховкою. Гребінь спочатку широкий (кут нахилу південного скату незначний), потім поступово вужчає (південний скат стає крутим) і перетворюється зі сніжно-льодового на засніжений скельно-осипний І к.с. Стараючись не виходити за лінію відриву карнизу, який звисає на північ, рухаємось гребенем з одночасною страховкою (фото М04). Після закінчення гребеня - ще одна крута ділянка, близько 45 м до 45". Провішуємо дюльфер на льодобурі, знімаємо мотузку самовикрутом. Рухаємось до сідловини пер. 50-річчя СРСР широким гребенем в зв'язках з одночасною страховкою (фото М05). Спуск зайняв 2.5 години ЧХЧ (з врахуванням застрягання одного самовикрута - довелось повторно підніматись розправляти його).

На перевалі обідаємо. Спуск з перевалу - сильно розірваним сніжно-льодовим схилом середньої крутизни (до 30"). Лід на схилі покритий тонким (10-15 см) шаром мокрого снігу, який ковзає по льодяній поверхні. Сильний підлип, водночас перестрибування через численні тріщини потребує надійного зчеплення з "ґрунтом". Більшість тріщин закриті, але, тим не менше, добре вгадуються. Через деякі тріщини доводиться перебиратись на "п'ятій точці" (фото М06) - для збільшення площі опори. Обстановка лавинонебезпечна, сніг погано тримається на схилі, при кожному кроці утворюються снігові "калачики", які скочуються донизу. Стараємось рухатись прямо вниз, не підрізаючи схилу.

Через півтора переходи від сідловини виходимо на відкриту частину льодовика.

Траверс Майлі за ділянками
Фото М00. Майлі-хох з півночі. Фотографія взята з сайту [ЕМ]
До вершини лічені метри
Фото М01. Перед вершинним злетом східного гребеня Майлі-хох
На задньому плані - Казбек.
Фото М02. На вершині Майлі
Дюльфер в хмару
Фото М03. Початок спуску з вершини Майлі-хох. Перша мотузка дюльфера
На гребені Майлі
Фото М04. Проходження засніженого осипного гребеня на спуску з Майлі
Траверс позаду
Фото М05. Остання ділянка траверсу Майлі - широкий похилий сніжний гребінь
На спуску з пер. 50-річчя СРСР тріщини переповзаємо сидячи на
Фото М06. На спуску з пер. 50-річчя СРСР тріщини переповзаємо сидячи на "пятій точці"
Майлі з півдня
Фото М07. Майлі з півдня. Фото Ігоря Якимця

Ділянки руху (фото М00 та М07):

  • 1 - сідловина пер. Мна.
  • 2 - вершина г. Майлі 4597.
  • 8 - сідловина пер. 50-ти річчя СРСР.
  • 9 - г. Пастухова 4312.2.
  • 10 - г. Спартак 4517.2.
  • Ділянка 1-2: широкий сніжно-льодовий гребінь, великі карнизи на північ, рух у зв'язках з одночасною страховкою.
  • Ділянка 2-3: широкий крутий (до 55") гребінь. Довжина ділянки - 60-70м. Дюльфер.
  • Ділянка 3-4: широкий сніжно-льодовий гребінь, великі карнизи на північ, рух у зв'язках з одночасною страховкою.
  • Ділянка 4-5: вузький скельно-осипний, місцями засніжений гребінь 1 к.с., незначні карнизи на північ, рух у зв'язках з одночасною страховкою.
  • Ділянка 5-6: широкий сніжно-льодовий гребінь, рух у зв'язках з одночасною страховкою.
  • Ділянка 6-7: широкий крутий (до 45 ") гребінь. Довжина ділянки - 50 м. Дюльфер.
  • Ділянка 7-8: широкий сніжно-льодовий гребінь, рух у зв'язках з одночасною страховкою.

На фото М07 лінією показано шлях спуску групи з пер. 50-ти річчя СРСР.

НЕОБХІДНЕ СПОРЯДЖЕННЯ на групу з 4 осіб: мотузка 2х50 м, 4 льодобури (один із самовикрутом). Кішки, льодоруб чи айсбайль, спусковий пристрій кожному учаснику.

ВИСНОВКИ: Траверс г. Майлі об'єктивно найбезпечніший шлях з Казбекського плато на льодовик Сх. Суатісі. Найпростішим шляхом є Майлинська полиця на північному схилі вершини, яка потребує лише навичок пересування закритим льодовиком і не потребує перильної страховки, однак за складної снігової обстановки чи за відсутності видимості вона є небезпечною, оскільки зі схилів Майлі час від часу сходять лавини та льодові обвали, які перекривають прохід, а за поганої видимості можна легко "забуритись" в Майлинський льодопад.

Прохід з льодовика Сх. Суатісі на льодовик Мна наразі сильно ускладнений через відступання обох льодовиків, окрім того, вихід на Казбецьке плато з л-ка Мна через перевали Мна чи Краснодарський явно складніші за траверс Майлі. Як і у випадку з Майлинською полицею, ці варіанти сильно ускладнюються за поганої видимості.

Cкладність траверсу - проста 2Б, може збільшитись за відсутності снігового покриву - тоді на простих ділянках слід рухатись з одночасною страховкою через бур.

Підписатися на Коментарі для "Траверс г. Майлі-хох 4597, 2Б"