Автомототуризм

3.18. Автомототуризм

3.18.1. Зміст змагань

3.18.1.1. Змагання з автомототуризму полягають в проходженні кількох дистанцій, прокладених по автошляхах з твердим покриттям та грунтовим дорогам, по пересіченій місцевості з природними та штучними перешкодами та додаткових завдань.

3.18.1.2. Змагання проводяться на дистанціях:
- автомоторалі;
- фігурне водіння мотоцикла і автомобіля;
- повільна їзда (мото);
- розгін-гальмування;
- спринт Ле-ман;
- тріал.

Зазначені дистанції можуть бути самостійними дистанціями лише для І та II класу включно, а для III, IV та V класу - лише за умови їх об'єднання в одну комплексну дистанцію

3.18.1.3. Допускається об'єднання різних дистанцій в єдину трасу змагань.

3.18.2. Класифікація змагань

3.18.2.1. В залежності від складності дистанцій, змагання поділяються на п?ять класів. Основою класифікації є відповідність перешкод технічно складним ділянкам автомотопоходів.

3.18.2.2.По характеру змагання діляться на командні, особисті та особисто-командні.

3.18.2.3. За тривалістю змагання можуть бути одноденними та багатоденними.

3.18.2.4. Склади команд можуть бути чоловічими, жіночими або змішаними, про що вказується в регламенті змагань.

3.18.2.5. По часу проведення змагання можуть бути тільки денними (за винятком авторалі).

3.18.2.6.Клас змагань та вимоги до учасників визначаються у відповідності з табл.
3.18.1.

Таблиця 3.18.1

Клас дистанції

Вантаж на одного учасника-мотоцикліста, кг

Кількість учасників в команді

Автомоторалі

Фігурне водіння, кількість фігур
(не менше)

Тріал,
кількість КД,
(не менше)

довжина
(не менше) км
кількість додаткових змагань (не менше)
I52 - 410443
II102 - 420564
III204 - 630685
IV304 - 6508106
V406 - 86010108


3.18.3. Дистанції змагань та умови їх проходження

3.18.3.1. Авто - моторалі полягає в проходженні дистанції по легенді та за графіком, в якому обумовлені час руху або швидкість між контрольними пунктами (КП) та виконання додаткових змагань (ДЗ).

Обов'язковими для всіх класів змагань є: знання правил дорожнього руху і вміння надавати першу медичну допомогу.
Перелік інших ДЗ, зазначений в п. 4 "Додаткові змагання і перешкоди".

Штрафи можуть оцінюватись в балах або хвилинах (секундах). 1 бал дорівнює 1 секунді.

Докладно про умови проведення авто- моторалі, пеналізацію, вимоги до транспортних засобів та учасників повинно бути викладено в Положенні про змагання.

3.18.3.2. Дистанція "Фігурного водіння мотоцикла або автомобіля" полягає в проходженні в певній послідовності фігур-перешкод, встановлених (розміщених) на майданчику з грунтовим або твердим покриттям. Обов'язковими фігурами є: вісімка, змійка, колія, стоп-лінія. Довжина всієї дистанції - близько 100 м. Штрафи оцінюються в балах. Переможець визначається по найменшій кількості отриманих штрафних балів.
При рівності штрафних балів враховується час проходження дистанції.

За торкання ногою землі під час проходження мото - дистанції, або відкриття дверей в фігурному водінні учасник одержує подвійний результат найгіршого учасника.

3.18.3.3. Мототріал являє собою замкнуту трасу, довжина якої істотного значення не має (від одного км до кількох десятків), на якій знаходиться певна кількість КД (контрольних дільниць), завдовжки до кількох десятків метрів і завширшки - 1,5-2,5 м, які учасник змагань повинен проїхати в певній послідовності, не торкаючись при цьому землі, або будь-яких предметів.
Проїзд по КД повинен бути можливим, але ускладненим. Траси тріалу умовно можна поділити на три групи - траси з природними перешкодами, траси із штучними перешкодами та комбіновані, на яких є перешкоди обох типів. КД обмежується з обох боків білою, або іншого кольору яскравою стрічкою, яку добре видно, протягнуту по землі, або на висоті не вище 25-30 см від неї. В'їзд і виїзд з контрольної дільниці чітко позначається табличкою з порядковим номером КД на початку та такою самою, але перекресленою в кінці дільниці. При під'їзді до КД спортсмен має зупинити мотоцикл таким чином, щоб він нікому не заважав. При готовності до проходження КД, учасник подає картку судді на дільниці і після його виклику в'їзджає на КД. (Така картка видається всім учасникам тріалу на старті, в ній вказано їх порядковий номер, час старту та контрольний час). Там же відведено місце для штрафних очок, які вносять в картку судді на кожній КД. Вся траса, в залежності від умов змагань, проходиться декілька разів, можливо також проходження КД у зворотному напрямку. На проходження всієї траси надається контрольний час, визначений, як правило, з розрахунку середньої швидкості на всій трасі 20 км / год з додаванням по 5 хвилин на кожну КД на першому колі, по 4 на другому та по 3 на третьому та наступних, якщо вони будуть. Причому, в залежності від умов змагань та погоди цей час може бути збільшений. При проходженні КД нараховуються штрафні очки:

1 торкання1 очко
2 торкання2 очка
3 та більш торкань3 очка
падіння, виїзд за обмеження будь-яким колесом, зупинка (одночасно з дотиком)5 очок
зупинка двигуна, зсув огорожі5 очок
відмова від проходження КД10 очок

(Падінням вважається ситуація, коли обидві ноги учасника торкаються землі з одного боку мотоцикла, або він торкається землі будь-якою частиною тіла вище колін. При цьому порушення вважається таким, що мало місце, якщо будь-яка частина мотоцикла знаходилась в межах КД)

Від старту до фінішу, знаходячись поза межами КД, учасник штрафних очок не одержує і може рухатись будь-яким чином, в межах свого контрольного часу, дотримуючись при русі Правил дорожнього руху.

Результат учасників, які вчасно фінішували визначається за найменшою кількістю штрафних очок, одержаних при проходженні усіх КД під час змагань, причому учаснику який пройшов не усі КД, додається по 10 очок за кожну не пройдену КД. Учасникам, які спізнилися на фініш (перевищили контрольний час) або згубили свою картку, призначається подвійна кількість штрафних очок, одержаних найгіршим учасником. При рівній кількості штрафних очок краще місце має учасник, що пройшов найбільшу кількість КД без штрафів, потім з 1 очком і т. д.

На дистанції "Тріалу" для визначення переможця можливо проведення перезаїзду на будь-якій КД. Переможцем стає той, хто набере при її проходженні менше штрафних очок.

3.18.3.4. Траса розгону - гальмування прокладається на ділянці з сухим, твердим покриттям. Довжина траси складає від 30 до 100 метрів, з такою самою відстанню за лінією фінішу. На двометровій ділянці за лінією фінішу, паралельно їй, через кожні 25 см розмічаються 8 контрольних смуг, завширшки до 5 см. Відстань від лінії фінішу до першої контрольної смуги складає зону зупинки.

Ширина траси для кожного учасника повинна складати не менше: 1,5 м для мотоциклів без коляски, 2,5 м - для мотоциклів з коляскою, 3 м
- для автомобілів. Відстань між трасами повинна складати не менше половини їх ширини.

Старт дається роздільний, або груповий, з працюючим двигуном.

Результат учасника визначається з точністю до 0,1 сек, по часу, витраченому на проходження від лінії старту до лінії фінішу, з додаванням по 1 сек штрафного часу за кожні повні або неповні 25 см, пройдені після зони зупинки і 30 сек за перетинання останньої контрольної смуги.

Всі виміри проводяться в точці контакту переднього колеса мотоцикла з грунтом після його зупинки. Контакт з грунтом на контрольної смузі зараховується на користь учасника.

При перетинанні лінії обмеження траси учасник одержує подвійний результат найгіршого учасника.

3.18.3.5. Траса спринт Ле-ману прокладається на ділянці з сухим твердим покриттям.
Довжина траси складає від 30 до 150 м, з такою самою відстанню за лінією фінішу (для безпечного гальмування).

В залежності від конкретних умов, при забезпеченні безпеки учасників і глядачів, дозволяється проводити змагання по двом рівнозначним паралельним трасам.
Ширина кожної траси повинна складати не менше: 2 м
- для мотоциклів без коляски, 3 м - для мотоциклів з коляскою і 3,5 м - для автомобілів.
Відстань між трасами повинна складати не менше половина їх ширини.

Кожна траса повинна мати чітко зазначені поздовжні межі.

Старт дається роздільний чи груповий, з непрацюючим двигуном.

Транспортні засоби встановлюються на відстані 15 - 20 м від лінії старту. Учасники від лінії старту біжать до своїх транспортних засобів, заводять їх без додаткової команди і фінішують в контакті з транспортних засобом. Дозволяється фінішувати з допомогою сили м'язів.

Результат учасника визначається з точністю 0,1 сек, по найменшому часу, витраченому від моменту старту до перетинання лінії фінішу віссю переднього колеса.

При перетинанні лінії обмеження траси, учасник одержує подвійний результат найгіршого учасника.

3.18.3.6. Траса повільної їзди прокладається на ділянці з сухим, твердим покриттям.
Довжина траси складає від 10 до 20 м.

Змагання проводяться лише для мотоциклів без коляски, з груповим або роздільним стартом.

Ширина траси для кожного учасника повинна бути в межах 1,5-2,0 м.
Відстань між трасами повинна складати не менше половини їх ширини. Старт дається з заведеним двигуном, відлік часу починається в момент перетинання переднім колесом лінії старту.

Результат учасника визначається з точністю 0,1 сек, по часу, витраченому на проходження переднього колеса від перетинання ним лінії старту до перетинання лінії фінішу.

Положення змагань можуть передбачати ліміт часу на проходження траси повільної їзди. Всі учасники, які перевищать цей ліміт, одержують однаковий найкращий результат, що відповідає даному ліміту часу.

При перетинанні лінії обмеження траси або торкання землі ногою учасник одержує подвійний результат найгіршого учасника.

3.18.3.7. Всі дистанції мотозмагань, а також авторалі учасники долають в шоломах.

3.18.3.8. В усіх видах змагань учасники стартують під особистими номерами, які наносяться на транспортні засоби, або (для мото - видів) на спині та грудях учасників.
Мінімальний розмір номерів: ширина 20-22 см, висота 20 см, ширина цифр 2,5-3 см, висота 10 см.

3.18.4. Додаткові змагання і перешкоди

3.18.4.1. Додаткові змагання і перешкоди розміщені по видах змагань, але деякі з них можуть включатися і в інші види.

3.18.4.2. Додаткові змагання на дистанції "Ралі".

1) Правила дорожнього руху.
Будь-який учасник з кожної команди приймає участь у відповіді на 10 питань з правил дорожнього руху. Найкращий результат визначається за найбільшою кількістю правильних відповідей. При рівній їх кількості переможець визначається за меншим часом, витраченим на відповідь.

2) Надання першої медичної допомоги.
Умови та пеналізація визначаються згідно з Положенням змагань. Перелік питань вказується в Умовах напередодні змагань (не пізніше ніж з 12 годин до старту).

3) Елементи фігурного водіння.
Як додаткові змагання можуть використовуватися будь-які елементи з фігурного водіння.

4) Намет.
Змагання проводяться із розбирання та складання в чохол встановленого попередньо суддівського намету і деталей кріплення, а потім - встановлення намету до повної готовності.
5) Розпалювання вогнища.

Метою змагання є доведення до кипіння певної кількості води в суддівській ємкості на вогнищі, розпаленому дровами, які зібрали учасники змагань (або на заздалегідь встановленому нерозпаленому примусі). Кількість сірників не обмежується. Використовувати легкозаймисті рідини і речовини не дозволяється. Приладдя для вогнища - суддівські. Фінішем є мить стабільного кипіння води.
Результат визначається часом від старту до фінішу в секундах, округлених до ближнього цілого.

6) Визначення азимуту.
Компас суддівський. Відхилення на кожні 3 гр. від еталонного значення азимуту на вказаний суддею орієнтир - 1 очко.

7) Заміна колеса.
Заміна колеса полягає з знятті колеса з будь-якого транспортного засобу команди, обносі його навколо цього засобу і встановлення на місце. Судді мають право перевірити кріплення колеса та роботу гальм перед початком та після закінчення ДЗ. Кожна витрачена секунда - 1 очко.

Підписатися на Коментарі для "Автомототуризм"